onsdag 9 mars 2011

Min kloka Lovisa ♥

Igår la jag ut en bild på halva huset och knappt någon snö kvar. Suck, idag är det helt vitt och det känns som att börja om från början. Jag vill ha grön gräsmatta och små knoppar på buskarna! Kaminen går varm och det är skönt. Jag sitter framför den och värmer mig. Humlan gillar också att ligga där.

En mängd papper väntar på mig men idag ska jag utmana mig själv med att strunta i dem en stund och kolla på en film som jag fick låna av Åsa.

Lovisa och jag har suttit och pratat om saker och hon berättar såna fina berättelser. JAg blir alldeles varm i hjärtat när jag hör det. Hon har träffat små barn i dag som de förlorat sin fina syster. Lovisa hade lekt med dem och kramat om dem. De ville träffa henne igen och då lovade Lovisa att de gärna fick komma hit och titta på våra kattungar som anlände idag..tre små röda krabater som är sin mor upp i dagen. Jag är så stolt över Lovisa när hon verkligen ger av sitt hjärta. Även om hennes sorg är enormt stor så är hon glad för små saker som blivit stora och betydelsefulla för just henne. Igår hade hon fått en bild som suttit i vännens skåp. Det känns som hon var hedrad över att just hon fick den. ♥

I morgon är det fullt upp. Dels på jobbet, möten efter lunch och utbildning sent på eftermiddagen. Och sen är det helg igen.

Ta vara på varandra! Kram Anna

1 kommentar:

  1. Hej Anna!

    Din dotter har ett vackert och omtänksamt hjärta. Den finaste gåva som finns.

    Kram Lotta

    SvaraRadera