onsdag 23 mars 2011

Stå upp för Elfsborg

Det slog mig att det inte alls är så långt kvar tills premiären på allsvenskan. Den 4 april möter Elfsborg Häcken på hemmaplan och jag hoppas de lägger ribban direkt. De är ju guldnominerade och visst hade det varit skôj att få uppleva ett SM-guld till. Det var en minnesvärd kväll den där söndagen 2006 då Elfsborg vann med mycket spänning.
Nu när Niklas flyttar till Cypern undrar jag ju förstås vem jag ska kolla matcherna med?! Stå där i klacken och sjunga "Stå upp för Elfsborg"...nåja jag får väl plocka med mig Johan och Gabbe. Bästa matchen är givetvis derbyt mellan Elfsborg och IFK. Många känslor och ord i omlopp den dagen! Men må bästa laget vinna!

Det finns andra saker man börjar längta till. Glass från Tre Toppar, sand mellan tårna från Espevik, färskpotatis. Herre Gud, jag hoppade visst över hela våren! Kaffe på altanen..

Nu ska jag plöja igenom en liten hög med inredningstidningar. Det är det bästa nöjet efter en lång dag i skolan. Kände mig dessutom inte alls bra så med gott samvete ligger jag kvar i sängen.

Onsdagskramar Anna

1 kommentar:

  1. Hej vännen!

    Tusen tack för dina rara och omtänksamma ord hos mig. De värmde så gott kan du tro och gjorde mig rörd. Tack för att du lyser upp min vardag Anna! :)

    Min paus blev inte lång. Bara så länge som det behövdes för att jag skulle hitta tillbaka till glädjen och lusten igen. En nytig vecka på många sätt. :)

    Vårtecknen är många och att fotbollssäsongen sätter igång här hemma är ju ett av många. Härligt att ha något roligt att se fram emot och längta efter. Och visst känns det hoppfullt nu med ljuset och lite varmare temperaturer? :) Här fladdrade tvätten i vårvinden igår och jag kunde inte låta bli att borra ner ansiktet i tvätten då jag plockade in den för att få känna den där underbara doften av tvätt som hängt utomhus att torka. Våren är bra ljuvlig! :)

    Ta hand om dig och njut av allt gott våren har att erbjuda.

    Kram Lotta

    SvaraRadera