måndag 4 april 2011

Cypriotiska cupen, fågelkvitter och grillpremiär!

Grillpremiären är över! Men vad det är gott att grilla. Kjell höll på hela lördagen och fejade med grillen. Åsa kom bort och sällskapade oss medans Agnes, Elin och Lovisa var på bio "Hur många lingon finns det i Sverige". De var nöjda med filmen och vi var nöjda med maten. Iof var det ganska enkelt med kött, kyckling och lite pommes. Ser fram emot måånga grillkvällar!

I fredags kväll var familjen Leeka här. En familj som vi lärt känna genom barnen. Jättemysiga är de. Jag gillar att lära känna andra kulturer. De är från Kosovo från början men barnen är födda här i Sverige. Roligt att få höra deras berättelser. De har 3 jättefina barn och de kommer väldigt bra överens med våra barn.

I morse när jag sprang ut i nattsärken för att hämta tidningen hörde jag massor av fåglar kvittra. Det kändes extra skönt när vi tog fram cyklarna och cyklade till jobbet lite senare. Fåglarna kvittrade fortfarande.
Jag blev lite sugen på att baka bullar i eftermiddag. Varför vet jag inte! Kanske beror på att man känner sig lite piggare. Jag har lovat mig själv att det ska finnas tid över för en promenad i skogen med stavar och Humlan. Olle vill säkert också följa med!

Gabriella åker ner till Cypern ikväll. Jag skulle jättegärna vilja byta med henne! Och när jag ändå är inne på ämnet Cypern så gick Natalies lag till final i Cypriotiska Cupen i går. De vann med 2-0 och hon satte första målet! Jag är väldigt glad för hennes skull och för lagets! Heja Heja!

Ha en fin måndag!!!

Skriv kritik i sand och rista beröm i sten! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar