måndag 18 april 2011

Ett kärt återseende!

                                          Favoritstenar och snäckor från Medelhavet
                                         Öl från Medelhavet
                                          Små vitsippor nära Viskan!

Ja, då var två veckors solsemester till ända och jag fick hem en brunbränd 17-åring. Vad glad jag blev att se henne! Hon hade haft det bra hos syster yster och jag var lite beredd på att även hon skulle dyka upp men det var falskt alarm.

Det låg lite överraskningar i väskan. Lite öl till pappa som blev väldigt glad (!) och fina, vita, runda stenar till mamma! Jag tröttnar aldrig på stenar och har oftast med mig stenar hem från olika resor! När jag bodde i öxabäck hade vi en damm och kring den fanns det massor av sten som jag plockat både i Sverige och utomlands! Det kändes så härligt när jag la upp stenen på en bricka  t om sanden var kvar. Man blir verkligen nostalgisk! Men det är inte länge kvar tills jag går barfota i sanden och plockar sten från Medelhavet. Härligt!

Jag har jobbat idag med att lägga schema för hösten. Ett evinnerligt pusslande men en stor utmaning. I morgon ska jag på webb-utbilning i Göteborg sen har jag ledigt! Skönt!

Allt här i världen är skönare att söka än att njuta! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar