lördag 2 april 2011

Låååångt blogginlägg idag!

 Vaknade tidigt som vanligt när man kan sova fritt! Smög mig upp och passade på att njuta lite extra av att få sitta i lugn och ro en stund. Det känns som en härlig dag och det vore inte helt fel att solen tittade fram på middagen i  alla fall.

Jag älskar blommor. Ibland har jag inga blommor hemma och ibland är de många! Något som jag aldrig är utan är orkidéer. Jag tycker att de är vackra och de ska helst vara vita. Ibland unnar jag mig lite dyrare orkidéer köpta på Salvia men det duger att köpa dem på Blomsterjätten också för ett billigt pris typ 79 spänn.
 De här trevliga tulpaner har jag i TV-rummet. IFK Örbys damlag har en prenumeration på tulpaner. Då får man en bukett hemkört varje vecka för 79 kronor. Jag måste erkänna att jag ändrat lite på mina starka åsikter om blandade färger vad det gäller tulpaner. Har oftast köpt vita eller röda. Men den här buketten sprudlar av vårfärger så jag kan inte annat än att tycka att den är fin!
 Så har vi Gerbera-buketten. Den är sååå fin. Jag blev både överraskad och glad igår när en kollega kom in när jag satt med höstens schemaläggning, lite lagom trött på fredagseftermiddagen, med denna bukett!!
Såna kollegor gillar jag *fniss*. Jag har hjälpt henne med PIM. Den datakurs jag gick i höstas och som hon nu går. Snart kommer hon att ha ett lika snyggt diplom som jag har hängandes i klassrummet!!!!
 De här påskliljornar köpte jag när dottern och mannen fyllde år i tisdags. De står sig än. Längtar lite smått till påsk och framför allt till påsklovet som kommer väääldigt lägligt! Då ska köksskåp städas, jag ska gå en kurs i web-design och jag ska hitta på roliga saker med mina barn.


Kan inte låta bli att visa den här bilden. Ljuslyktan är en favorit. Jag har den vid min sovrumsdörr och visserligen har den några år på nacken men jag gillar den ändå. Kanske t om lite omodern men det bryr jag mig inte om. Köpte den på ett ljusparty jag var på. Tände den nu på morgonen i alla fall. Det jag igentligen vill säga är att tavlan på väggen är an avbild av min fösta klass! Jag gjorde min VFU på lärarutbildninen på Strömskolan i Kinna. Jag fick följa 2 klasser från det att de började 2:a klass tills de gick ut 4:de klass. Vi fick uppleva både glädje och sorg tillsammans.Den ena klassens lärare och tillika min handledare omkom i en bilolycka. Därav fick jag helt ofrivilligt erfarenhet av barn i sorg under min utbildning.


Eftersom jag är en av två IT-ansvariga på jobbet halkar jag som oftast iväg på olika typer av möten. Han som alltid håller i dessa möten är en ung, trevlig man i min egen ålder! Det roliga är att det är hans dotter som ritat tavlan med alla klasskompisar. Jag måste komma ihåg att säga det till honom på onsdag när vi träffas!! Jag hade en bild-uppgift i klassen när de gick i 3:an där de skulle doppa tummen i vattenfärg och sedan trycka det på ett papper. Efter det ritade man till streckarmar och streckben. Därefter var det dags för uttryck i ansiktet. Skulle "blubbisen" vara glad, ledsen, förvånad, arg, överraskad, trött, retlig eller kanske rent av tjurig? Som ni kanske förstår handlade hela uppgiften om olika känslor man kan ha och hur roligt det blir att få göra olika små figurer med massor av olika känslor! Hur som helst tyckte denna lilla tjejen ,som för övrigt numera är en tonåring i sina bästa dagar, att detta var roligt så efter det att uppgiften var klar så ritade hon hela klassen i "blubbisar". Deet roligaste är att hon verkligen lyckades att fånga allas karaktärer klockrent! Jag bara älskar den! Så nu sitter den i mitt sovrum och jag lär alltid ha den som minne över denna klass! Tack tjejen för den!

Ta vara på denna unika dag..den lär inte komma tillbaka! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar