tisdag 12 april 2011

Redo för shopping!

Vår är lika med shopping! Visst får man en herrans lust att tömma garderben på allt gammalt skit och in med nytt fräscht. Gärna med lite färg! Jag är barnsligt förtjust i svart men försöker mer och mer att hitta andra färger att inhandla.
Numera hinner jag knappt åka handla. Jobbar mycket och har inte så mycket ork kvar att flänga runt i affärerna. Men på påsklovet har jag lovat Lovisa både Göteborg, Ullared och IKEA. IKEA är inget hon eftersträvar mera jag!

Jag har varit ute på en runda i skogen och känner mig lite nöjd. Jag lyckades få Kjell till att hämta påskpyntet så det får nog bli städning i kväll. Påsken är den bästa högtiden för det är inte så kravigt som jul. Det räcker med en vanlig städning och lite äggtoddy :)

När jag var på jobbet och klockan närmade sig fem tänkte jag att jag inte har tittat på klockan en enda gång på år och dar och tänkt att klockan borde gå snabbare! Visst kanske någon gång strax innan ett lov eller så men inte för att det är tråkigt. Jag känner mig väldigt privilegerad över att ha ett jobb som jag trivs med. Det händer alltid något roligt. Eftersom jag pluggat på äldre dar så är det extra viktigt att det man utbildat sig till är utvecklande för sig själv. Lärare är något jag alltid velat bli. Men sedan kom barnen och det var svårt att få till. Men när Agnes och Signe var 2 år bestämde jag mig för nu eller aldrig!!! Och här är jag tre och ett halvt år sen lärarexamen!

Ta vara på denna dagen den kommer aldrig igen. Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar