måndag 23 maj 2011

Borta bra men hemma bäst!

Vilken helg och vilken resa. Jag har fått ett nytt ställe att lägga till i mina mappar över smultronställen i Sverige eller världen! Ystad och Österlen. Det är så himla vackert och vi frågade oss varför vi bor i Kinna? Men så är det väl. Man blir hemmablind och glömmer alla smultronställen vi faktiskt har på nära håll! Mina smultronställen finns om hörnet och det känns lyxigt att ha skogen brevis huset. Jag gillar ställen som Hyltenäskulle, Gläntan i Assbergs ravinen, Mos Strand en sommardag/kväll. Vägen till Torestorp en dag i maj. Eller vad sägs om Sätila med omnejd som bjuder både på Lygnern och på vattenfall.
Men på Österlen finns också många fina ställen. Det kommer att bli fler resor dit inom kort. Jag vill se allt det där jag inte uppskattade för 20 år sedan. Alla fina byggnader, för att inte tala om den underbara natur som det bjuds på. Skönt att ha något att se fram emot!

Bjuder på mer bilder lite senare i kväll :)

Om du vill veta något om vägen du har framför dig fråga dem du möter! Kram Anna

1 kommentar:

  1. Hej Anna! Visst är det så! Hemma är trots allt bäst... Och visst har vi många platser runt oss, som är alldeles underbara!

    Vi trivs alldeles förträffligt i Finabo! Lagom långt till byn... Och ändå alldeles för oss själva....

    Ha en bra dag! Kram Carin

    SvaraRadera