lördag 7 maj 2011

Is i magen

Idag känns det lyxigt att vakna tidigt, vända och vrida på sig och ställa frågorna; Är jag trött? Är jag pigg? Kan det vara skönt att gå upp eller ska jag ligga kvar? Jag valde att tycka att jag är liite trött men att jag ändå skulle få gjort en hel del om jag gick upp. Dessutom stod lilla Humlan där och tittade på mig och det kändes som om hon ville gå ut en sväng och så fick det bli!

Nu har jag bäddat sängen och sitter och äter en äggsmörgås. Jag fick ägg av Emma förra veckan när hon sov över här. Emma är Gabriellas pojkvän Johans syster. De har egna hönor och det var verkligen skillnad på ägg man köper i affären. Jag har varit jätterädd om äggen men idag kändes det som en bra dag att smaka på dem! Tack snälla Emma!

Jag saknar mina stora barn som befinner sig på Cypern. Men hoppas på att snart få se dem! Kristins mamma och sambo är därnere nu och jag vet att hon hade med sig efterlängtade saker! Jag gillar dagens bild. Den är tagen för några år sedan och det är Natalie och Signe som åkt till stan på en shoppingtur bara de två. Eller någon måste ju ha tagit kortet och det är inte jag!!!

Idag är det SM i bowling. Vi är ett stort gäng som ska iväg till bowlinghallen! Det ska bli grymt kul och vi börjar sent i eftermiddag att gå ut på banorna och därefter ha en bankett hemma hos Anders och Fia. Jag och grannen är i samma lag och jag får väl prata ihop mig med honom så vi inte tappar fästet!! Men jag tror att han kanske är lite nervös i alla fall...!!!

Jag ska göra efterrätten till i kväll och jag ska göra något som jag aldrig gjort förut. Typiskt mig. En liten ledtråd är att det är vitvinsvinäger i den..*fniss*. Den tar mig ända till landet Down Under. Ja, ja vi får se hur det blir! Rapport i morgon i alla fall!

Ha nu en fin dag i solen alla goda bloggläsare! Kram Anna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar