tisdag 3 maj 2011

Mitt paradis

Att anlägga en trädgård är inte lätt även om det inte finns något från början. Idag har det blivit en rödvinbärsbuske till trädgården. I helgen tillkom ett körsbärsträd och en fläderbuske samt otaligt med kryddor. Jag saknar basilika så det får jag åka och köpa! Basilika är gott till mycket bl a pastasallad.

Det smet med två olivträd också..De var riktigt fina och till det perfekta priset 99 kr st. Ett står numera i köket och ett i Lovisas rum. Ska nog köpa ett till som ska vara ute på den lilla uteplatsen vi har. Dit skulle jag vilja hitta gamla trädgårdmöbler som får en vit färg och ger tillfälle för en lugn stund med en bra bok!

Har en liten paus på jobbet och ska stanna här till 20.00 ikväll. Terminens sista kvälls APT och det känns sannerligen att det börjar gå mot sitt slut. Man räknar ner på något vis. Man märker på barnen för varje vecka att de är i behov efter en längre ledighet.

En häck emellan håller vänskapen varm! Kram Anna

1 kommentar:

  1. Hej Anna!

    Vad härligt att lusten för trädgård har återvänt och det låter så myigt att läsa om allt ert fixande. :) Själv har jag inte vågat mig på olivträd ännu, jag är rädd att jag skulle ta livet av dem under vinterförvaringen. Men kanske borde jag testa med ett litet ett någon gång. Men fram tills dess följer jag med glädje din framfart i er trädgård. :)

    Ha det så bra Anna och sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera