onsdag 4 maj 2011

Mördarjakt genom Skåne




Vi ska snart på tigerjakt, mördarjakt eller you name it! Vårat lilla sotargäng bestående denna resa av tio barnsliga vuxna som har stora förväntningar på årets resa som har slutdestination Ystad. Vi packar våra snyggaste kläder, omodernaste pjuks dvs att min man kommer att åka i sina Poccahontas-skor fast han har erbjudit Jörgen dem! Må bäste och starkaste man vinna.

Vi ska åka tåg ner och det innebär att alla säkert tänker på Orientexpressen som under tidigt 1900-tal forslade människor mellan Paris och Istanbul. Säkert hände det att en och annan mördades i en kupé...

Vi ska dessvärre inte ta oss till Paris utan till Ystad.


Att det blev just Ystad i år är av den enkla anledningen att vi ska ut på mördarjakt och nu är det inte självaste Kurt Wallander som är spaningledare utan den som axlar hans mantel nere i Ystad kommer enligt säkra källor vara en kvinna. Kvinnor är alldeles för underskattade i sammanhanget. Det ska vara starka dominanta kvinnor som vågar slå näven i bordet när det inte är som det ska vara. Må grymmaste kvinna vinna :)

.Nästa år är mitt sidospår inne på någon fin storstad i Europa. Budapest, Rom eller Barcelona. Dessa vackra städer är värt att besöka med fina vänner. Än har jag inte berättat om mina planer men det kommer. *Fniss* om inte annat läser de det här!! JAg är helt passionerad i att resa. Det är skönt om det är varmt och man kan bada men jag gillar även att besöka stora gamla städer i Europa.

Så fram med kartan och börja planera! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar