tisdag 19 juli 2011

Att vilja kunna lite mer!

                                                                         Signe



Agnes


Jag fördriver tiden lite med att fota och redigera bilder. Jätteskoj tycker jag och avkopplande är det. Jag är inte alls kunnig men jag vill lära mig mycket mer. Kameran jag har är en systemkamera från Canon men jag har egentligen inget hum om hur jag bäst använder den. I höst ska jag köpa till ett större objektiv till det så jag fångar andra detaljer än nu.

Idag är det tvillingarna som är objektet. Lite kort som är tagna på semestern. Jag gillar kort som är spontana där man verkligen fångar ögonblicket.

Möblering står på programmet idag och egentligen vill jag icke erkänna men mina fönster förblev oputsade igår! Vi var ute och plockade svamp hela dagen så det värkte i varenda led i kroppen! Men det blev väl en fyra liter kantareller när det var rensat. Jag måste bara få berätta om vårt lilla kantarellställe...

Vi hittade ett förra året för varken jag eller mannen har varit sådana inbitna svampplockare förr. Tiden har inte räckt till helt enkelt. Hur som helst hittade vi ett perfekt ställe lite utanför Kinna. Och igår hade vi tänkt att besöka detta. Fikakorg packades och båda tvillingtjejerna åkte med, även hundarna. När vi kom till den lilla skogsvägen stod där en skogsmaskin och skogen var helt skövlad.

Med sorg fick vi vända och åka tillbaka. Men en liten bit därifrån hittade vi en annan liten glänta där vi åtminnstone kunde fika. När vi stod och fikade såg Kjell något bara en meter därifrån. Just precis kantareller!!! Sedan började en resa i svampens värld! Det var svamp överallt.. Vi hittade ett ställe där det bara myllrade av gula guldknappar. En del var små så dem lät vi vara kvar och nu hoppas vi på att ingen annan hittar dem!!! Men jag tror det är så gott om kantareller så de finns överallt!

Avslutade kvällen med ett glas Rosé eller två! Trevligt var det!


Kärlek! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar