fredag 8 juli 2011

Hemma igen!

 Liten kvällsmacka med ägg och räkor beställdes av en av döttrarna.

"Svensk" husmanskost från Italien..med lite topping av citrontimjan

Lovisa på väg till golfbanan.


Då var man hemma igen och vardagen smyger sig så smått in i livet igen. Man lagar mat, tvättar och städar.Vi har haft två fantastiska veckor och det var kul att träffa barnen. Det var en liten seg hemresa då vi begav oss från Paralimni redan vid kvart över elva på onsdagsförmiddagen. Planet gick från Larnaca halv fem och gjorde en liten mellanlandning i Wien  för att sedan vara hemma vid elva-snåret på kvällen.

Det var skönt att ligga i egna sängen. Men som tidigare vaknar man upp till grannens hundar som outtröttligt står och skäller redan vid sju-tiden. Jag blir galen på det. Det går väl an någon gång men varje dag..Sätter jag ut Humlan lite och hon skäller tar jag ju in henne direkt men dessa skäller och skäller.

Barnen tyckte det var skoj att träffa kompisarna igen. Lovisa och några kompisar tog tåget in till Sommartorsdag i Borås. Det var tydligen Danny som lockade! Lite jobbigt att släppa iväg henne men det skadar inte att träna lite att stå på egna ben. Jessica, Linns mamma hämtade upp i Borås när kvällen var slut.

Själv satt jag på altanen med mina vänner och drack sommardrink. Fast först hade jag tittat på mitt favvo-program, "Sommar med Ernst" och jag tror jag bara dööör! Älskar karln och skulle vilja göra om något gammalt precis som han.

Varför en man gifter sig är svårt att säga, och varför en kvinna gifter sig överstiger helt enkelt mänsklig tankeförmåga! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar