fredag 22 juli 2011

Lugna sköna dagar

Dagens skörd av kantareller är 1 liter. Det blir till en god kvällsmat en fredag som den här. Vi är ganska så ensamna jag och Kjell. Barnen är ute på sitt och vi plockar med lite av varje. Jag har några böcker som ligger och väntar på att någon ska vända blad. Vända blad, ja det gör man egentligen varje dag. Man får något nytt att lägga i ryggsäcken som tillhör livserfarenhet. Det börjar närma sig måndag och det vankas jobb för mannen. Undrar vad jag ska hitta på dessa veckor som jag har kvar.

Det känns som det ska bli ett jäkla åskväder. Det var så klibbigt i skogen. Flugorna invaderar huset och jag avskyr verkligen flugor. Som små monster flyger de runt och skiter överallt och irriterar. Dem kan man vara utan. Och bits gör de också.

En liten tur till Fritsla Tyglager står på tur. Jag är ute efter en tavla som jag har för mig jag sett där.

Ha en fortsatt bra dag! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar