tisdag 26 juli 2011

Morgonstund.

För första gången på mycket mycket länge är jag vaken tidigt. Kunde inte somna om sedan K åkt till jobbet. Läste morgontidningen och konstaterade många ledsamheter. Signe gjorde mig sällskap. Hon kom inlindad i en stor IKEA-filt och på något vis utan att vara för pessimistisk symboliserade hon hösten. Morgonen är kylig och mörk. Säkert regn i dag också..

Jag kände det i går kväll hur det blir mörkare ute. Lite vemodigt blandat med mysigt. Vi var en sväng hos Ann-Britt som fyllt år. En väldigt trevlig kväll. Hon var en hejare på att göra goda tårtor och snart ska jag pröva på att göra en av dem!

Idag ska jag till en god vän som jag inte träffat på länge. Skoj! Hennes barn kommer till mina och jag går till henne! Att träffas på en fika är livet! Denna veckan blir intensiv och snart vankas det jobb. Inte klokt hur fort tiden går..

Ta hand om varandra därute! Kram Anna

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får en riktigt bra dag! Kraaam Carin

    SvaraRadera
  2. Du med Carin och ta det lugnt i dag med nacken!!

    Kram Anna

    SvaraRadera