söndag 17 juli 2011

Spår av minnen!


Vilka minnen det sitter i  barnens gamla dopklänning. Alla barnen utom Kristofer är döpta i klänningen. Det är en gammal underkjol som min gamla farmor sydde om till dopklänning när Natalie skulle döpas. Sedan har hon broderat in alla barnens namn och dopdag. Den har hängt i garderoben typ sedan 2000 då Agnes och Signe döptes. Närmare bestämt den 3 juni då jag och Kjell passade på att gifta oss samtidigt hemma i trädgården.

Nu hänger den i mitt sovrum och mitt hjärta klappar alltid lite mer när jag tittar på den. Varför ska den hänga där inne och samla massa damm. En dag kanske jag får möjligheter att låta barnbarnen döpa sig i den. Då hoppas jag att farmor fortfararande kan brodera in barnbarnsbarnbarnets namn!

Kärlek. Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar