torsdag 15 september 2011

Så att man hittar hem


















Numera cyklar jag eller går jag till jobbet. Jag hade ju något slags "nyårslöfte" så där mitt i sommaren att jag skulle få till vardagsmotionen. Så jag plockade upp kameran när jag gick ifrån jobbet idag. Agnes gjorde mig sällskap. Jag gillar att gå hem med barnen för man kan prata med dem i lugn och ro.

Varje dag har vi hittat lite kantareller som fått följa med hem. Igår var det en liter och idag blev det väl 2-3 dl. Det är alltid något. Nu börjar jag bli snål med dem och säger till tjejerna att vi sparar dem till nyår :)

Äntligen är veckan slut för Kjell. Såå trist när han arbetar sista skift. Och snart är det helg mina vänner!
Jag ska ligga på soffan hela helgen och inte göra ett skit. Möjligtvis den där garderoben i tjejernas rum!
Vi får dansk-besök som stannar till onsdag men mer om det senare!

Sov gott ni alla! Kram Anna

4 kommentarer:

  1. Finfina bilder på er hempromenad!! Håller med om att den där stunden hem pratar man så bra.

    Gulligt med en kantarell :)

    Jag gillar att du ska ligga på soffan! Det låter som bästa helgaktiviteten!

    Jag har lite bus på gång....mer om det i bloggen i morgon


    Kraaam!!

    SvaraRadera
  2. Att tillbringa helgen i soffan och inte göra ett skit under en hel helg, låter skönt men det tror jag inte att du kommer att klara av :-)

    Kvalitetstid med barnen det får man under promenader samt även när man åker bil med dem, om man får göra det ensamen. Då hinner man uppdatera sig väldigt bra.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Duktig du är som tar cykeln! Borde oxå göra det.... Men det är attans lätt att starta bilen få jag säga.... Hrm.... Däremot brukar jag ta en kvällspromenad med Selma... Åtminstone något...

    Ha en härlig helg! Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Det blir liksom lite kvalitéts tid med barnen.

    Tack för gulliga kommentarer. Alltid lika roligt.

    Jag komemr nog inte att klara av soffan hela helgen men det är skönt att bara tänka på det!

    Carin, visst är det så. Men det är skönt att cykla, jag rensar huvudet lite :)

    Ha en fin helg allihopa, är lite nyfiken på vad Lotta ska göra för bus!!

    Kram på Er!

    SvaraRadera