söndag 25 september 2011

Utbyteselever hemma hos oss


För en vecka sedan när jag vaknade var jag superstressad. Vi skulle vara värdfamilj åt två danska tjejer fyra dagar. Gabriellas gymnasieprogram Entreprenörs-programmet har ett utbyte med en dansk skola i Vejle. Nu kom de hit och i januari ska Gabriella och hennes klass åka dit.

De hade ett fullspäckat program. På söndagen var de här och åt middag för att sedan dra ner till en restaurang där de samlades både danska och svenska ungdomar. Vi fick två jättegulliga tjejer hit. De hann med besök på Borås Arena, där Elfsborg tränade, de gjorde ett studiebesök på Stora Enso, åkte till Ullared och till Sju Sjöar. Tror det blev en och annan fest däremellan också ;)

Men trevligt var det och nu har de åkte hem  igen. Jag gillar konceptet med utbyte för ungdomar. Det där att vara utbytesstudent är verkligen något jag hoppas att någon av mina barn ska nappa på! Tänk att få gå i amerikansk skola ett år. Vilken upplevelse och erfarenhet. Jag vet att jag ville göra det men hade inga föräldrar som förespråkade det men strax därpå åkte jag i alla fall ner till soliga Miami för att jobba som au-pair. Inte detsamma men såväl en erfarenhet rikare!

Hoppas mina barn läser min blogg idag och att jag har sått ett frö!

Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar