torsdag 20 oktober 2011

Att hitta en ledig helg

Nu är det mörkt och dystert ute. Skulle inte sitta dumt med en hög underbar höstdag. Alla de röda färgerna försvann liksom innan de hann komma. Nu finns det möjlighet att det kommer ett vitt puder som ligger fram till mars. Jag är inte ett stort fan av snö förutom över jul och nyår samt till sportlovet. Men allt däremellan känns lite jobbig eller faktiskt lite som man gör det till. Jag kanske skulle gilla läget och se hur det går.

Gårdagen tillbringade jag och min chef på Svenska Mässan. Efter en kaotisk morgon, ja ni vet inte hur snabbt jag tog mig till bussen men MINST på världsrekortid, så det var skönt att börja dagen med en kaffe med MYCKET mjölk och en smörgås. Anledningen att vi var där hela dagen handlade om betyg och bedömning. Mycket instressant och mycket information. Vi lunchade med god Wallenbergare i en genuin miljö och efteråt kom paltkoma som befäste sig hela eftermiddagen! Jag var helt slut när jag kom hem.

Det blir mycket jobb som inte är med eleverna utan arbetsmiljö runtikring. Hela eftermiddagen satt jag och spånade tillsammans med några andra Lärarförbundare om hur man kommunicerar med medlemmar. Intressanta saker på gång!

Kan inte fatta att det är helg. Fredag, lördag och söndag ligger framför... Maken jobbar och jag ska skriva färdigt alla de där omdömena. På måndag ska de definitivt vara klara. Punkt slut. När kommer den där helgen då man kan säga att man är helt ledig?!

Gillar att Fritidsresor sänder "Dagarna-reklamen" igen. Han är en klass för sig. De dagarna spenderar man lätt tillsammans med honom ;)

Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar