lördag 8 oktober 2011

Receptet på en God Jul!


Sedan igår kväll doftar det jul i min tvättstuga. 20 liter glögg står på "lagring". Det är något som jag gör varje år. Det hör min familjs traditioner till. Kanske har jag inte varit ute i så god tid förr om åren men advent är tidigt i år och jag vill ha det klart coh att det fått stå till sig några veckor.

Annars tror jag att jag spar på julen och njuter av hösten ett tag till! Men jag såg att affärerna säljer både pepparkakor och julmust. Jag håller hårt på julmustprincipen, inte före Lucia. Ibland kan det vara svårt.
Planerar alltid allting i god tid men det får bli liksom som det blir. Det ordnar sig ändå! Jag gillar bäst att träffa familj och vänner.

Hoppas det är någon som vågar pröva receptet! Jag har slutat köpa Blossa och njuter istället av den hemmagjorda glöggen. Årgångsglöggen köper jag däremot alltid!

Ha en fin dag :) Kram Anna

2 kommentarer:

  1. Hemmagjort brukar vara bäst! Låter ännu bättre om lite "lagring" ingår ;)

    Planera är A och O. Det kämns dessutom bättre så man har koll på läget. Årgångsglöggen har snygg flaska -- gillar!

    Idag är det sanslöst fint väder här, nästan så jag kommer av mig: +28 C, knallblå himmel och sol. Bootsen och sjalarna får vänta!

    Ha fortsatt fin helg Anna med god mat och vänner

    SvaraRadera
  2. Lagring är bäst ja!

    Såna vackra dagar gör det lättare att vänta med både boots och sjal! Den tiden kommer också!

    Drömmer mig bort över landet i väst...

    Ha en fin lördag, jag måste kolla upp en gång för alla om du ligger före eller efter i tiden :)))

    Kram

    SvaraRadera