fredag 18 november 2011

Fredagsinspiration!

Är det bästa dagen på veckan? Jo, men visst är det lite så. På fredagar slutar jag vid lunchtid och det är skönt att någon dag i veckan komma hem i tid. Min pappa fyller år i morgon och i eftermiddag ska jag och tvillingarna ut på presentjakt. Det är så svårt att köpa något till honon. Men vi ska nog allt lösa det!

Ett besök på Brygghuset ska det bli. Läs gärna fina bloggen Finabo som skriver om Brygghuset i dag. Dessutom grymt inspirerande bilder också! Tänk vad det gör med snö i jultider i alla fall.

När man kommer dit drabbat man av akut jullängtan. Det kan liksom inte bli något annat. Den underbara lilla trånga miljön fullt med julpynt och inspiration. Förra året köpte jag massor av saker där.

Och idag ska det ske, det som jag har trasslat hela veckan om: Hyacinterrna.
Bilden ovan kommer från Lantlivs senaste nr. Visst är trälyktorna läckra?!!


Ikväll hejar vi på Moa Lignell, att hon går vidare i Idol :))

Ha en finfin fredag! Kram Anna

9 kommentarer:

  1. Vilken otroligt mysig bild!
    GILLAR den!
    Verkligen löften om jul!
    JA, fredagen är bästa dagen på HELA veckan! Toppendag!
    Brygghuset skulle jag SÅÅÅÅÅ gärna besöka. Verkar underbart!!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det var såå mysigt där! Handlade lite smått och gott!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!

    Vad skönt att sluta tidigare på fredagar. Det är värdefullt.

    Grattis till din pappa! Hoppas att han får en fin födelsedag i morgon. :) Pappor brukar vara kluriga att köpa presenter till men å andra sidan brukar de också vara oerhört tacksamma och glada för allt de får. Så på sätt och vis är de kanske lättare att köpa presenter till än till kvinnor. ;)

    Ja, nu börjar julkänslan sprida sig och visst känns det lite mysigt att det nästa söndag är Första advent.

    Ha en fin helg Anna!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Lotta, ja han blev glad. Köpte honom en tröja. Vi firade honom i kväll för jag ska till Tjolöholms Slott i morgon på julmarknad :)

    Nu känns det juligt! Med första hyacinterna inköpta idag ska jag ställa in kroppen på adventsmys :)

    Ha en fin helg Lotta!
    Kram Anna



    Mrs Sunshine!

    Välkommen hit till mitt krypin!

    Kram ANna

    SvaraRadera
  5. Helt otroligt fina lyktor....mmm, vill ha! Och jag vill också besöka Brygghuset. Älskar såna ställen!

    Lyllos dig som har nära ;)


    Fredagar är ljuvliga. Perfekt att sluta tidigare.


    Ha en fab weekend. Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Jag är helt såld på de lyktorna och alla andra "träsaker" som dyker upp lite här och var!!

    Brygghuset vart jättemysigt fast förra året var det snö ute vid den här tiden så själva utemiljön kom inte till sin rätt. Spelar ingen roll för inne var det mumsigt!!


    Ha en fab weekend du med :)))

    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Att sluta kl. 11.00 måste vara urhärligt! det skulel jag också vilja ha möjlighet att göra.

    Hoppas att du har en fin kväll.

    SvaraRadera
  8. Det är skönt att gå hem tidigt :)

    Hoppas du fick en fin kväll du också :)

    SvaraRadera