tisdag 8 november 2011

Kikar i de hemliga lådorna!

Jag kan bara konstatera att mina olivträd, som numera står inne, växer och växer. Jag trodde de skulle tappa bladen och bli lite sömniga men icke. Snarare tvärtom.

Vi fortsätter att vara hemma jag och Agnes. Vi myser med våfflor och musik. Jag har fått in mitt julpynt som jag ALLTID ska gå igenom innan jul Det blir lättare att komma på vad man mer behöver! Kjell har varit motståndare till detta länge. Han tycker det räcker med att kolla upp detta strax innan advent.

Nu är det "innan advent" så dess så!

Tror mig behöva lite nytt. Tycker numera att det blir snyggast och juligast att dekorera mycket av vad naturen har att ge. Lite ljus och någon grå ulltomte sen är det jul för mig.

Vill ju passa på att tycka till om Fotbollsgalan i går. Kung Zlatan fick naturligtvis guldbollen men jag hade ändå hoppats på Kim Källström. Zlatan har allt men känns inte som någon underhållare i TV vad det gäller galor! Men å andra sidan är det inte han jobb heller! Söta Lotta Schelin fick diamantbollen och hon är en grym spelare tycker jag. För några år sedan var jag och ungarna på fotbollsgalan och när jag satt där framför TV´n undrade jag: "Varför gör man inte det oftare?" Skärpning! Nästa år sitter jag på globen och kollar in allt fotbollsfolk!

Dags att sätta händerna i någonting! Kram Anna

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att Zlatan är alldeles för överskattad. I landslaget briljerar han inte....

    SvaraRadera
  2. Jag hade hellre sett att Kim fick priset!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det är... lite fantasilöst, att dela ut den till samma person... år efter år... Okej, Zlatan är Zlatan, men det finns även andra som förtjänar priset....

    Förstår att det måste varit mäktigt att vara på plats!

    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Verkligen Carin! Tycker att det finns många andra som också borde uppmärksammas!

    Ja, det var häftigt!

    Kram Anna

    SvaraRadera