onsdag 23 november 2011

När något är värt pengarna!

När vi flyttade till huset för fyra år sedan köpte jag en orkidée. En limegrön. Jag älskade den från fösta stund! Den finns fortfarande kvar. Varje midsommar och varje jul blommar den i massor. Numera är den knappast limefärgad utan mer vit. Den var dyr när jag köpte den men som sagt värd varenda krona.

Idag ska jag hämta hem min fina kudde som jag vann igår. Jag är liksom i lyckorus fortfarande!
En sådan här grå dag som idag längtar man verkligen efter lite rimfrost åtminnstone. Det slår mig att jag inte ens har köpt en enda julklapp. Men känner mig ändå ganska lugn. Det blir jul ändå. Det måst det bli :)


Ha en fin dag alla ni som kikar in! Önskar att jag hade varm glögg med pepparkakor till er alla. Kram Anna

5 kommentarer:

  1. Klart att humöret är på topp, när du har en SÅ FIN vinst som väntar! :D

    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Men gud, vilken vinst!!!!

    Blev ju tokglad :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Ja, jag skulle gärna ta lite glögg och pepparkakor hos dig idag, mmm...
    Tänk att du lyckats så med din orkidee, vad härligt.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. ja, alla andra blommor har en tendens att dö! Tiden är väl en anledning kanske :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Julen kommer, det kan vi vara säkra på. Julklappar det hinns nog med, det kan man nog också vara ganska så säker på :-)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera