söndag 6 november 2011

Öl dricker man, eller?


Gårdagskvällens ölbröd avsmakades till en lång go söndagsfrukost. Hela familjen (som då bor hemma!) satt länge och hade trevligt.

En snabb tur till H&M för att fylla på lagret av sockar var behövligt. Och när vi ändå var i stan passade vi på att köpa en tvättmaskin! Fy tjutton vad tråkigt men det byggs berg i tvättstugan om man inte har en fungerande maskin.

När man ändå håller på kan man ju frosta ur två frysar. Det var välbehövligt och nu gör jag plats för julen! Gabriella hjälpte mig och det är guld värd. Min fina Gabriella. Alla hade liksom fullt upp med sina saker. De yngre tjejerna höll väl mest till på facebook. Det gör att allt annat går snabbare.

Vi har en liten tävling hemma hos oss. Halv åtta hos mig. Idag gjorde Kjell middagen vilken bestod av rödspätta, potatis, citroner i massor, stekta röda tomater och lök. Gudagott. och jag undrar vad han får för poäng. Nästa middag i tävlingen är på fredag då Gabriella och Agnes står för kalaset. På lördag är det Lovisa och Signe och finalen är på söndag då mor i huset ska fixa något. Barnen tycker att det är jätteskoj! Vi vuxna också för den delen.

Nu ska vi ha det gamla vanliga på söndagskvällen- filmtajm! Water for Elephants blir det ikväll. Som jag längtat efter den alltså.

Fotbollsresultat från Cypern: Cupspel i går och Natalies lag förlorade med 3-0 mot Apollon som  nu får ge sig ut i Europa för spel. Synd synd. Hon var inte nöjd med domaren. Apollon är en rik klubb och har således mer pengar att muta domaren. Cypern har ju stora problem med mutade domare. Tänk vad man kan göra med pengar...

"Vänner väljer man grannar får man". Kram Anna

3 kommentarer:

  1. Underbart! Jag tänkte just på halvåtta hos mig...att man borde göra det utan poängstressen. Kjells middag låter fantastisk god. Det vattnas i munnen på mig.

    Bra tradition med filmtajm på söndagar. Det ska vi ha här med. Just hemkommen från en eftermiddag på en vingård med utsikt över the Connecticut Valley. Önskar jag kunde sitta där med dig, tror du skulle tycka om det.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Mne så roligt att ha halv åtta hos mig hemma med fmailjen. Det var en rolig idé. Inte bara rolig utan även ett smart drag får man lov att säga.

    Så mycket du har hunnit med i helgen Anna.

    Man vet vilka grannar man har men inte vilka man får.....

    Menar du att domarna kan mutas, oj så trist!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Lotta, det låter hur mysigt som helst med vingården! Kan ju inte säga annat att jag är såå avundsjuk på dig med alla dessa upplevelser...Men som jag sagt innan; Det gäller att ta vara på det som du gör och här hemma är man väl lite hemmablind. Nu ska jag ta vara på allt!!!


    Lotta, Det där med grannarna är sant! Hoppas att du kommer att få fina grannar dit du flyttar <3

    Ja domarna är ett stort problem därnere. Har uppmärksammats några gånger i sporten på TV här men ju längre söderöver man kommer ju vanligare är det.

    Ha en fin dag/natt Kramar Anna

    SvaraRadera