onsdag 28 december 2011

Ut med det gamla in med det nya!



De två senaste dagarna har jag tillägnat mitt kök! Inte för att det var smutsigt utan mest för att saker och ting inte stod där de skulle. Jag har rensat ut gammalt skräp i skåpet. Alltså tömt ut allt, precis allt i alla skåp. Sorterat och slängt av det jag troligen inte använder mer.Sorterat kryddor i kryddskåpet och hällt i pärlsocker i små gulliga glasburkar. Jag fullkomligt ogillar när sådana varor ligger i köpta förpakningar.

Så nu är Cornflakesen i en stor burk, K-specialen i en och de där attans förgiftade chokladflingorna i en! Hade massvis med små slattar av mjöl och det blev 25 tekakor av det! Kylspåpen fick sig en uppfräschning och alla rester har sorterats. Hade också små taco-chipspåsar med halvt innehåll och av det blev det idag en Tacosbomb! Varvade chips, köttfärs, lök, tomater, stark tacosås, gräddfil omvartannat och avslutade det med limeskivor. Barnen åt som bara den och vi konstaterade att julmaten numera var pasé. Tacos var det länge sedan vi serverade och nu smakade det bra. Tänk för, då åt vi det vareviga fredag! Lite uttjatat blev det!

Spotify har spelat låtar från " Så mycket bättre" och det har gjort mig på galet bra humör. Passade på att slänga ner julgardinerna och sätta upp ett par nytvättade vita hissgardiner! Och vips köndes det ännu mer galet bra!!

Nu är köket så när städat som på ett skåp. Sopskåpet. Men snart ska det vara skinande rent det också. Därefter väntar en garderob på mig. Jag har fått lite extra energi tror jag. Men det måste bli gjort så varför inte passa på när man har jullov :)


Kram Anna

12 kommentarer:

  1. Hej på dig kollega!! Lärare är ju energiska, så duktig du har varit redan!! Som du förstår är jag också lärare men just nu koncentrerar jag mig på att mysa och göra saker jag längtat efter.... som att gå på fiskspa!! God fortsättning! Kram: Kollegan Lotta

    SvaraRadera
  2. Ah så skönt att fixa och städa, sortera! Mera tid för sånt önskar jag mig. Man mår så bra då! Gillar också att flytta från originalförpackning in till en roligare burk...;)

    Duktig du är! Du avslutar året med extra ömhet för husets hjärta, helt rätt. Så som man går fram i köket och donar hela tiden är det en plats som förtjänar omtanke.

    Visst är det härligt med bra musik? Det får mig alltid på rätt humor.

    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Hihi vilken bomb! Ser smarrigt ut =) Snart rensar jag ut julen oxå men detta sker på nyårsdagen =)
    Kramkram denna onsdag!

    SvaraRadera
  4. Tacos i världsklass! Det var super gott :)

    SvaraRadera
  5. Åh va gott det såg ut! :) Det är gott med lite annat än julmat såhär dagarna efter att man har ätit jansson, skinka och allt sånt.

    Ha det fint.
    Kram Amanda

    SvaraRadera
  6. Lotta, snart ska jag bara ta det lugnt!!

    USA-Lotta undrar om du fick mitt SMS...annars mailar jag dig!
    Musik är A och O för mig när jag grejar runt. Det är skönt att köket är klart nu! I morgon går jag på garderoberna..vilket projekt!!


    Vardagslyx...det var gott!!

    Gabriella..ska kolla in din nya blogg tjejen!!

    House of Mandy...man tröttnar fort på julematen :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Vad duktig du är! DET skulle jag också behöva göra i köket. Kanske blir det en rensning nästa vecka?
    Härliga Bilder också. Rena vitamininjektionen!
    :-)
    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Vad du är flitig...
    VAD skööönt det måste kännas med ett urplockat och organiserat kök.
    Härligt.
    Mums vilken GOD tacobomb.
    NU blev jag sugen på en sådan.
    Men, ja...tacos måste ju bli uttjatat om det äts varje fredag. Bra att ni frångått det :-)
    Kramar!!

    SvaraRadera
  9. Vita drömmar! Tusen tack och välkommen hit <3

    Saltis,,skönt nu är det gjort.Idag har jag gått på garderoberna...kan säga att min man inte var riktigt god på mig hahahhahha!!!

    Annika, Jaa nu känns det gött!!!
    Det blev lite rester kvar så vi har ätit det idag med!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Halloj!

    Vill önska dig ett riktigt
    Gott Nytt År!

    Kram Annica.

    SvaraRadera
  11. Detsamma Annica!!!

    Visst kommer det att bli bra :)

    Kram Anna

    SvaraRadera