fredag 2 december 2011

Dukat för fest!

God morgon!

Ops, idag var klockan bara fem när jag lite sömnigt kröp ur den varma sängen! Fram med assistenten och i med mjölk, jäst, smör, salt, massor av kryddor samt mjöl! Jodå, här vankas nybakat bröd till kvällens glöggfest!

Tredje året vi har glöggfest och med den julklappsspelet. Jösses, jag har inte köpt min julklapp än och jag vet inte vilket tema jag ska använda mig av. Det brukar vara höjdpunkten på kvällen när 14 vuxna blir som barn på nytt!!

Förra året bjöd jag på Grekisk Pyttipanna men i år blir det julbord..och ska avslutas med en dessert som jag aldrig förr provat! En liten ledtråd är gasolbrännare! Ja, ni ser ju. Jag kollar alldeles för mycket på " Halv åtta hos mig" !

Önskar er alla en fin fredag och har inte slutat att hoppas på lite snö till kvällen då vi börjar glöggfesten utomhus kring vedkorgen med glögg och pepparkakor!

Kram Anna

9 kommentarer:

  1. Åååå... Nybakata bröd! Härligt!!! Vi hade lite glöggmys hemma hos oss förra helgen och då körde jag på "Allt om Mat"s tema... Gulaschsoppa och sedan pepparkakacheescake... Det blev väldans mumsigt och uppskattat!

    Hoppas ni får lite snö till kvällen! Hade ju varit pricken över i:et!

    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Härlig kombination av mat! Passar perfekt för en glöggfest :)

    Tyvärr ser det illa ut för snön :(

    Men som sagt, jag tar lite mer glögg istället!!!

    SvaraRadera
  3. Å så trevligt!!!
    Låter jätteskönt att börja morgonen med att baka bröd, det ska jag göra imorgon!!

    Vedkorg och glögg utomhus, kan det bli bättre?

    Ha en underbar kväll Anna!

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Tack!

    I morgon när jag eller hur det nu blir med tidsskillnaden..har du antagligen bakat..eller inte! Nu blir jag snurrig!!

    Jag älskar att tända vedkorgen :)

    Vädret verkar inte vara på min sida men å andra sidan verkar det kyla på lite!

    Lycka till med brödet!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Hej hamnade på din blogg av en slump :) och började kika runt. En mysig blogg får jag säga. Här kikar jag in fler ggr. Ha en underbar lördag
    Kram Evve

    SvaraRadera
  6. Åh Anna så trevligt det låter att få gå på fest hemma hos dig. Ha det riktigt skoj!

    SvaraRadera
  7. Evve, Du är såå välkommen tillbaks!!
    Och tack för dina fina ord!

    Lotta, du får komma hit på 2012s glöggfest!!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Du vaknade väl före tuppen!
    Hoppas att glöggfesten blev lyckad.
    Ha en fin 2a advent.
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  9. Hm.. var lite seg!

    Jodå, glöggfesten var bra. Man längtar redan tills nästa gång!

    Ha en fin vecka! Kram Anna

    SvaraRadera