onsdag 21 december 2011

Energi, stanna är du snäll!

Kan det bli bättre? Massor av snö när man vaknar! Små fina flingor landade på marken. Hoppas nu den får ligga kvar över jul.

Och något annat jag hoppas på är att jag har den energin kvar som jag hade i går. Jag kände mig som en duracell-kanin. Jag fick ju gjort galet mycket och när klockan var halv två i natt var jag fortfarande pigg!!! Natalie kom hem vid tolvsnåret och det var sååå kul! Känslan är svår att beskriva och samtidigt känns det konstigt när hon är hemma. I gång om året är ALLDELES för sällan att vara hemma- om jag får bestämma!!! Vi satt uppe och åt lasagne och hade så mysigt.

Sista arbetsdagen i dag. Vi passar på att sluta i kväll med en stor gala som eleverna bjuder på! Första gången för min del och idag är det en stor fördel att vara lärare och förälder. Att få chansen att se föreställningen. Den är inte för föräldrar och jag vet att det är många föräldrar som vill se men inte får. Det är ju p g a utrymmet. Vi har inga sådan stora ytor att vi kan släppa in föräldrar på högstadiet.

I kväll blir det stora grötkokarkvällen. MASSOR med risgrynsgröt ska kokas till fredagens julklappsspelsafton. Tror t om att Signe vill ha en Bingolott! Det brukar liksom vara lite tradition att hon sitter där på uppesittarkvällen med sin lilla lott!!

Jag har massor av paket kvar att köpa men trots det känner jag mig lugn! Det blir ju jul ändå!


Krama varanda och stressa mindre! Kram Anna

4 kommentarer:

  1. Jaa.. åh så mysigt att vakna upp med snö. Man blir verkligen "piggare" som du säger. Nu är julen här på rikitgt, för man vill ju trotsallt ha en vit jul.

    Va mysigt att dottern kommer hem till jul! :)

    Ha en fin dag.
    Kram Amanda

    SvaraRadera
  2. Förstår att det måste vara en speciell känsla när dottern kommer hem! Haha så känner nog mamma också när vi kommer till Sverige, och tyvärr är det ofta så att det inte blir mer än 1 eller högst 2 ggr om året. :-(
    Tycker det låter så tråkigt att föräldrarna på er skola inte kan få se de här sakerna eleverna gör. Men gillar att ett par mammor ändå fixade så alla kunde se Luciafirandet! :-)
    Och vad härligt med lite vitt på marken. Det önskar jag också men här lär vi inte få snö till jul. Avis.
    Risgrynsgrötskok är jag inte avis på ett dugg! Det är en av de FÅ saker jag verkligen inte gillar. Hu! Maken däremot gillar det. Men han får ansvara för gröten heeelt själv för det gör jag minsann inte! ;-)
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt med snön...
    Underbart.
    Ngn sådan blir det inte här, det är så säkert...

    Och vad underbart att din flicka kommit hem. Förstår att du är lycklig över det, och hon är det säkert också.
    Fint!
    Jag är inte heller avis på risgrynsgröten, men jag vet ju att den är det allra bästa för många.

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Amanda, Nu är det vitt!!!

    Saltis, risgrynsgröt som är så gott!!!! Jag älskar det!

    Annika, Vi får tro att ni ändå får lite snö!

    Ja allihopa, det är så kul att dottern är hemma. Njuter av varja sekund!!

    Anna

    SvaraRadera