lördag 10 december 2011

När man inte riktigt vet

Idag är det en sån där helt perfekt dag att pyssla och baka. Kjell jobbar men jag tog mig en välbehövd sovmorgon. Fast en RIKTIG sovmorgon blev det inte eftersom Schlagerkungen ringde 05.10 och väckte Kjell som troligvis försovit sig! Och några mackor var inte gjorda..så VEM gick upp och gjorde dem tro? ;)

Något pyssel och bak har det inte blivit men jag funderar fortfarande på om jag ska göra något! I flera år har jag sett julgodis som ser döögoda ut men det skulle vara Bailys i dem och det har jag nästan aldrig hemma. Nu när jag har köpt Bailys hittar jag inte receptet! Typiskt att man inte vet var det kan ligga. Börjar få så mycket recept som verkar gott i olika tidningar, så lägger jag det någonstans...

Vi hade en trevlig personalfest på Valla i går. Vilket julbord! I onsdags var ju rena förspelet jämfört med idag. Jag gick hårt på laxen förstås men de hade Dopp i grytan också. Det är ju min favorit så några skivor dopp blev det också! Ris á la Maltan var lika god som tidigare! Ja, ni ser att det är dags att ge vika för kollagan Martinas tjat om att börja träna på Iform!!! Vilken soffpotatis jag blivit. Skärpning!


Tro minsann att jag ska sätta på ett avsnitt av SATC. Lite uppiggande med Cosmopolitan, Big och de andra!


Kram Anna

6 kommentarer:

  1. Låter som en härlig helg. Men du testa att googla julgodis ' baileys så får du säkert upp något spännande recept! :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Saltis!!

    Tack, hade inte en tanke på det! Men jag skjuter upp det till i morgon för nu är det glöggfest igen!!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Haha, Anna... Först ingen baileys men recept, sedan baileys och inget recept....det är jag i ett nötskal!
    Tur man kan googla ;)

    Du är the queen of julbord nu, expert. Jag är en rookie känns det som. Nästa söndag är det min tur!

    Ha en skön dag!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Lotta, queen of julbord jaa, det är jag det!!! Herre min skapare hur blev det så!!!!

    Antar att du är i Sverige nästa söndag! Men du vet att rookiesar är ju ändå de som är uppstickarna!

    Nu ska jag bara ta det lugnt fram till jul!!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Tack för påminnelsen om SATC, jag har inte sett något avsnitt på jättelänge och det känns verkligen som att det vore på tiden. Kanske i morgon när jag vaknar efter nattjobbsovandet och behöver mjukstarta lite i soffan... Kaffe, julgodis och lite Big, så får det nog bli! :)

    Hoppas att du har haft en fin helg!

    Kram Elin

    SvaraRadera
  6. Elin, SATC är tidlöst och härlig avkoppling! I morgon är det säkert en perfekt SATC-dag!

    Jag har haft en toppenhelg och förstår att du har jobbat. Ni är änglar som jobbar i vården <3

    Hoppas du får njuta av ledighet nu istället :)

    Kram Anna

    SvaraRadera