lördag 14 januari 2012

Att njuta en lördagsmorgon.

Extremt mycket vatten i Viskan...
Vilket underbart väder! Det är nästan så att man får lite vårkänslor!Vi vaknade ganska så tidigt och det var inte läge att säga NEJ till en långpromenad. På med understället och mössan och ge sig iväg. Hundarna var nog lite förvånad över att komma ut så pass tidigt idag.

Jag lovar det var helt ljuvligt. Vi gick och pratade och jag fick en väldig längtan till den riktiga våran! Men nu njuter vi i massor av det vi har tycker jag. Kjell passade på att handla lite i Kinna när vi passerade centrum.

När vi kom hem stekte jag omelett och vi åt en god frukost. Det är inte var dag mannen äter frukost så därför njöt jag lite extra av hans sällskap.


Denna helgen är relativt lugn och det var behövligt efter 2 månader med intensivt partajande och annat :) Nu har man ju jobbat en vecka fast det känns som terminen varit igång längre. Jag gillar vårterminen. Lite lagom så där. Sportlov i februari, sedan går det undan till påsk och sedan är det valborg för att sedan bli Kristi Flygare osv osv...mycket roligt att se fram emot. Kjell planerar sitt 45 årskalas för fullt. Om sanningen ska fram så kanske jag har ett finger med i spelet också för den delen.



Kram Anna

Dagens motion: 5 km

5 kommentarer:

  1. Vilken start! Underbart med promenad och omelett ihop.
    Ska se om vi kan fixa det här med ;)

    Den här veckan har varit låååång känns det som. Helg var precis det jag behövde. Läsa, vila, bio är några grejer på vår softa lista. Kämns bra!

    Ha en fab fortsatt lördag!!

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Ja det var en underbar start. Har mått som en prinsessa hela dagen!

    Läsa, vila och bio låter som en perfekt helg!

    Jag sparar bion tills nästa helg, då ska jag spana in Persbrandts nya som Hamilton :)

    Nu njuter vi av helgen :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hela ditt inlägg är som friska energivindar. Härligt!

    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  4. Pettas, jag måste göra ett nytt försök till din blogg...har haft problem i flera dagar :(

    Ha en fin kväll!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Vilken fin start på dagen Anna, underbart. Jag förstår att du tycker om vårterminen :-)

    Ha det bäst

    SvaraRadera