onsdag 4 januari 2012

Troschock på tjejkväll!

Ja mina kort med Iphonen gör inte kvällen rättvis precis! Igår var det lite tjejträff hos finaste Sara. God mat naturligvis och tonvis med skratt. En del drack lite vin andra inte! Gissa vem som drack bubbelvatten denna gången!

Har knappt hämtat mig från troschocken vi fick vara med om och den kommer säkerligen förfölja oss för evigt. Bra med påminnelser! Älskar när folk bjuder på sig själva och vid närmare eftertänksamhet kunde det lika gärna varit jag! <3

När jag kom hem vid midnatt gjorde jag mannen sällskap vid köksbordet. Han åt sin middag efter dagens sena arbete. Jag halkade givetvis in på alla mina favvo-bloggar och kände plötsligt värmen som spred sig på ett härligt sätt i min kropp när jag läste:

"Oj vad fort tiden går, har ju helt glömt att vi ska dra vinnarna av afswedala fina kuddar och en pläd från Nordljus, men nu så är det klart. Önkar jag kunnat vinna dem själv ..så fina!



Grattis till Colaanna, du har vunnit din favoritpläd Svea Blue värde 1495:-
Grattis till Elin , du har vunnit din favoritkudde grå Evelina värde 595:- inkl. innerkudde
Grattis till Karin- mina rum, du har vunnit din favoritkudde Edith"

Bloggen "Fyra Årstider" har haft en utlottning och jag vann den fina pläden från af Swedala! Woohoo, så själaglad jag blev. Det underbara är att jag inte brukar vinna någonting. Jag tävlar och tävlar men vinner inget. Men i höstas vann jag ju en lika gudomligt fin kudde från af Swedala på Marias fina "Shop Around The Corner-blogg. Så nog måste af Swedala vara mitt märke :)  Som ett tecken måste det även vara att jag ska köpa två påslakarn från af Swedala där det står "Tro Hopp och Kärlek". Min man ska få det när han fyller 45!!

Ha en fin dag i blåsten! Kram Anna



17 kommentarer:

  1. Bamsegrattis!
    Alltid roligt att vinna!

    Karin:)

    SvaraRadera
  2. Guuuud vad roligt, Anna!

    JÄTTEGRATTIS!!!

    Jag är ett stooort fan av af Swedala... Bäddade sängarna för första gången med det fina bäddsetet nu till jul...
    Tro Hopp & Kärlek, samma som jag har och jag ÄLSKAR dom!

    Bra start på året! Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Karin och Carin!

    Tusen tack!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du vann! Grattis!!!! :-)
    Och härligt med sådana där kvällar tillsammans med vänner. Det är nästan det bästa jag vet.
    KRAM!!

    SvaraRadera
  5. Emma, tack! Jag är överlycklig!

    Saltis, jag älskar att träffa vänner!!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. hej!
    jag hittade din blogg när jag sökte på grissini, och tyckte dina http://coolaannna.blogspot.com/2010/09/grissini-till-kraftskivan.html såg väldigt fina och goda ut! (: du har möjligtvis inte receptet också? eftersom det bara stod ingredienserna men inte måtten :) skulle vara toppen.

    mvh ilenna (ilenna_nilsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Jodå det har jag allt! Jag har gjort dem á la Ernst!! Jag mailar dig också så vet jag att du får det :)

    Lycka till. De är underbara!!

    Här kommer receptet:

    Ingredienser
    Deg
    50 50 gram jäst
    3 3 dl vatten
    50 50 gram smör
    2 2 tsk salt
    1 1 tsk socker
    6 6 dl vetemjöl
    Topping
    1 1 st ägggula
    200 200 gram lufttorkad skinka
    0.5 0.5 knippe rosmarin
    1 1 dl riven ost
    Flingsalt

    :Gör så här
    1. Smula jästen i en degbunke.

    2. Värm vattnet så att det blir 37 grader. Rör om så att jästen löser sig.

    3. Smula i smöret och tillsätt övriga ingredienser. Spara lite mjöl för att ha till utbakningen.

    4. Arbeta degen till den känns smidig. Låt jäsa i under bakduk 40 minuter.

    5. Ta upp degen på mjölat bakbord. Kavla ut till en rektangel, cirka 40x30 cm. Pensla äggulan över degen.

    6. På ena halvan av degen lägger du lufttorkad skinka. På den andra halvan smaksätter du med rosmarin och flingsalt. Ringla ost över båda sidorna av degen.

    7. Skär degen i 3 cm tjocka skivor. Ta dom långa degbitarna över på en plåt och vrid grissinin några varav.

    8. Grädda i ugnen på 175 grader i cirka 30 minuter tills grissinin har fått fin färg och blivit knapriga.

    SvaraRadera
  8. Kul med en tjejkväll! Grattis till vinsten, visst blev du glad??? Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Grattis Anna!!
    Lova att visa bild på pläden :)

    Jag vinner heller aldrig någonting men vann en enormt fin handgjord tomte av Ewa med bloggen Ewas galleri. Oj, så glad jag blev. Tomten var med i Sverige och fick följa med hem hit.

    Älskar tjejkvällar!

    Kramar!!!

    SvaraRadera
  10. Jag lovar att visa pläden! Är så stolt så stolt!
    Lotta, vi kanske har tur i kärlek i stället. Det brukar jag säga till min man!

    Tänk va kul det varit med en bloggtjejkväll!!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Grattis!!
    GUD vad roligt.
    en pläd är ju helt underbart att vinna!
    Jag bruka inte heller vinna, men jag är nästan aldriig med i ngn tävling heller :-(
    Får ändra på det.
    Så glad för din skull.
    Kram!!

    SvaraRadera
  12. Tack fina Annika!

    Jag ska börja tro på turen och börja spela Lotto ;)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Men Anna så roligt, grattis till fin vinst!

    Ha det bäst

    SvaraRadera
  14. Åh vad roligt, grattis till vinsten!!

    SvaraRadera
  15. Jaa tack ska ni ha! jag är jätteglad!!

    Kram Anna

    SvaraRadera