lördag 31 mars 2012

Glädjen i att hitta en tussilago



Lite mer vårkänning fick jag idag när jag var iväg en stund i eftermiddag. Jag hittade fröken Tussilago. Det värmer i hjärtat. De små glädjespridarna. En liten kort tid är de här och sätter igång så mycket! Små gula underbara varelser som nästan ber om att bli plockade för att sedan fortsätta sprida feelgood inomhus!

Våren är oberäknerlig. Ena veckan varm och nästan bararmat och nästa vecka vinterjackan fram igen. Det skulle bli snö idag men som tur var kom inget här. Ingen snö om jag får bestämma. Det är för sent.

Det känns som penséerna är tidigt planterade i år. Men jag kunde inte låta bli. De sprider glädje och hopp. Det är vad människan behöver efter en lång vinter. Ljus och styrka.

Jag själv lever upp på våren. Får tillbaks allt som varit försvunnit. Glädjen smyger sig på och allt grönt som ligger framför ens fötter.

Man kan inte annat än att vara glad. Nu ska jag tända upp lite lampor igen, efter Earth Hour.

Kram Anna

5 kommentarer:

  1. jag lever oxå på våren.. och varje år när det är som segast undrar jag varför jag inte bor i Boynton beach hela vinterhalvåret och kommer hem nu ist?
    :) KRAM!

    SvaraRadera
  2. jag tog fram utemöblerna,för tidigt förstod jag igår när snön kom: –]
    min dotter ska gifta sig. jag förblir ogift...... kram

    SvaraRadera
  3. Håller med! Boynton Beach är livet och det hade inte varit dumt att bo där undera vintern!

    Vi sticker!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Lotta!!

    Så hilmla kul! Trodde det var du :))) JAg väntar på min son jag!! Fast han är bara 22 år...!

    Kram Anna

    SvaraRadera