onsdag 14 mars 2012

Skadeskjuten är mitt ledord för dagen!


Lax tillhör min absoluta favoritmat. Tillsammans med wokade grönsaker, citron och mango chutney. Det skulle jag nog kunna leva på i all evighet. Så jäkla gott!! Undrar vad ni gillar att äta?

Våren springer fram i rask takt. Tvätt hänger ute lite varstans och folk fikar på uteserveringar och kastar in bilder på facebook där de är halvt nakna. Jag. Jag jobbar! Hinner knappt titta ut men glädjs av alla som verkar piggna på sig av årstiden. Jag bubblar av energi och springer omkring överallt och ingenstans!

Idag blev det en mil uppe i spåret. Tyvärr överskattar jag alltid mig själv med att tro att mina skoskavssockar inte behövs. Det kan jag säga; Det gjorde dom! Ont i mina trampdyner som hell. Får nog vila imorgon. Ta det lugnt helt enkelt!

Oj, klockan blev mycket och sängen väntar. Lite dåligt med sömn veckan då Kjell jobbar länge!
Och gift är jag ju så det blir inte mer sömn då om man säger så!

Tror jag ska smyga in hos er och kika lite vad ni har haft för er idag :)

Kram Anna


10 kommentarer:

  1. Här är det tjejen som håller igång! Och äter gott gör du också ;)

    Du är jätteduktig!

    Vi har just kommit hem från en brakmiddag - Mexikansk. Gott var det. Jag har gått från bilen till krogen och från krogen in i bilen ;)

    Lax är jättegott!

    Kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Wow vad duktig du är! MILEN!!!
    :-)
    Men skoskav är INTE kul! Jag fick faktsikt ett idag på hälen. Tyvärr inte för att jag sprungit en mil. DET hade varit något det! Nej, mitt kom av att jag tog på mig mina vårskor för första gången sedan förra året. Och jag lyckas alltid få skoskav av skor jag använder de första gångerna efter ett längre uppehåll! Konstigt? För när jag väl "gått in dem IGEN" så brukar det försvinna...! Men nu har jag en väldigt inte-skön blåsa på häeln. Så imorgon blir det compeed!Din lax såg smarrig ut! Recept??
    Själv gillar jag mycket olika mat men just nu äter vi rätt enkelspårigt här hemma. Det blir mest mat som E också gillar. Vilket gör att det blir mycket pasta, ris och sådant här med köttbullar, pastasåser, fiskpinnar., kyckling eller torsk.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Lotta...all träning är bra träning!!! Mexikanskt, så gott! När jag bodde i USA var det när tacosen började vara poppis och mamman i huset sa alltid att skulle man på date skulle man inte äta tacos!!! Och något ligger det i det! Hihih, men jag är övertygad över att det funkade för din del!!

    Vem vet...har för mig New York har en tjejmil också! Kankse ses vi där ;)



    Saltis...Det är typiskt när man har nyganmla skor för att inte tala om nya! Jag är en skoskavsmänniska!

    Recept på laxen fin inte men jag steker den på låg värme och så har jag penslat i den i pesto. Kryddar med salt, svartpeppar, chilli-flingor och pressar en citron över :) Jätteenkelt!

    HA en fin dag tjejer!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. åh ja lax!! lätt en av mina favvisar med.
    Lax älskar jag, och avocado!!
    Jag kan leva på avocade med citronpeppar och på mango.
    haha.. älskar det.

    Gött med vår! och mil! och snart är det kanske så varmt att även du och jag kan klä av oss lite i värmen :)

    KRAM!

    SvaraRadera
  5. Lax är så jäkla gott, en favorit här också.

    Annars älskar jag en mustig spagetti & köttfärsås. Det skulel jag kunna äta hur ofta som helst.

    Du är så duktig med ditt motionerande och du har helt rätt, det finns en tjejmil i New York.

    http://www.aftonbladet.se/sofismode/article14289324.ab

    Kram

    SvaraRadera
  6. Lax är gott, men jag har fastnat i laxfällan. Det är i princip den enda fisk jag äter. SÅ jagkanske har tröttnat på den.
    Måste börja laga till lite nya fisksorter, ibland gör jag svärdfisk, och det älskar jag.
    Annars blir det standradmat under veckorna som kyckling, kättfärs etc.
    Jag vet inte vad jag älskar mest vad gäller vardagsmaten, min kyckling med fetaost kanske...

    DU har fullt upp!
    VAD duktig du är som håller igång så!!

    KRAMAR!!

    SvaraRadera
  7. En mil. Det är inte dåligt. Menar du att sådana strumpor fungerar. Hm. Måste kanske prova.
    Ha det bra

    SvaraRadera
  8. Lax är gott. Det äter jag gärna men kyckling är favoriten för mig.

    Oj som du rör på dig. Jag är imponerad!

    Sköt om dig

    SvaraRadera
  9. Hej Anna!
    Här har du en laxälskare till! Love it! Lika gott i gryta som i soppa eller ugnsbakad.
    Ja nog är det vår i luften! Härligt! Jösses vad du motionerar Anna! Du kommer springa hela vägen ner till Skåne i sommar:-) Då får ta väteskepaus hemma hos mig då på väg mot Österlen!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Mmm, det ser jättegott ut! Jag älskar lax, men gillar nästan all sorts mat faktiskt. Förutom bruna bönor och ärtsoppa då!

    En mil... Du gör det så himla bra!

    Ha en jättefin helg Anna!
    Kram!

    SvaraRadera