onsdag 4 april 2012

Hela härligheten framför oss

Gjorde lite påskpyssel i söndagskväll. Blev ju inspirerad av Susannes träff där på dagen!

Men hallå! HUR mycket folk kan det vara ute och handla på en och samma gång. Trodde jag skulle vara lite smart och vara ute i tid med att handla. Det var bara det att 5000 andra Kinnabor tänkte likadant...

Jag hoppas verkligen inte att jag glömde av någonting nu. Ägg och godis är ju det viktigaste :) 

Jag älskar påsken. Jag vill inte jämföra den med julen men den är inget man planerar i veckor och månader i förväg. Det blir lite som det blir. Att sova ut, att gå på picknik, att äta godis och lite extra god mat!

 Att påsklovet ligger efter påsken är det bästa. Då kan man mysa med eleverna under påskveckan och det brukar bli lite annorlunda. Idag har vi varit på Marks gymnasieskola och sett esteterna i år 3 framföra RENT. Den musikalen är så himla bra. Jag var mäkta imponerad. Vilka lokala förmågor vi har. Jag lyfter hatten av!

Nu ska jag förbereda lite olika saker till olika tillställningar. Kort arbetsdag i morgon och hem. På kvällen är det personalfest och det ser jag fram emot. Länge sen sist känns det som.

Det har blivit mycket motion denna vecka men idag får 5 km får räcka. Humlan var på rymmen under eftermiddagen och jag svär på att jag kunde skänka bort henne i det ögonblicket hon slank ut genom ytterdörren!

Kram Anna

2 kommentarer:

  1. Så mysigt det låter med dina påskförberedelser och planer inför påsklovet! :-) Här är ju påsken tyvärr mycket av en "icke-helg" om man ser till ledighet och så. Vi kommer såklart att fira i helgen men det är vanliga jobbdagar torsdag, fredag samt måndag. Så det blir inte så mycket runt påskhelgen som det ju är hemma där man alltid är ledig minst 4 dagar i sträck, ibland mer. Men jag tror det blir en bra helg ändå.
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Påsken är härlig. Jag håller med!!

    SvaraRadera