lördag 16 juni 2012

Som att blåsa på en maskros



Och så var det över. Innan det knappt ens hann börja. Efter att ha tappat en ledning med 2-1 förlorade Sverige den så viktiga matchen mot England i går. Intressant var att läsa på Facebook var att ena stunden var Mellberg och c/o hjältar och näst intill odödliga för att i nästa stund katastrofalt dåliga. Som sagt intressant det där. I vått och torrt kanske....

Denna veckan har sprungit iväg och jag har haft sommarlov i tre dagar. Har hunnit med att baka lite i bageriet, gossa med nyförvärvet i mitt fotbollslag. Han är så himla rolig! Jag har även hunnit med att vara hos min kollega på god mat och god dryck! Alla i arbetslaget var där och det var som ett litet avsked trots att jag inte ville/vill tänka på det. Hur dessa två mycket duktiga pedagoger fått mig till att bli säker i min yrkesroll och de har påverkat mig i mångt och mycket. Else-Marie har jag jobbat mer med men jag och Maggan har haft roliga stunder tillsammans vi också. Men nu ska de tillbaka till skolan där jag arbetade tidigare och jag, jag stannar kvar på högstadiet. Jag kommer sakna dem galet mycket och var så säkra på att jag kommer att ringa, smsa och maila er. 

Sedan vill jag förtydliga en sak som jag fick dåligt samvete för. Jag skrev att en av klasserna var "bästa klassen ever" och med det menade jag att den ena klassen har betytt lite mer eftersom jag haft dem själv och det var min första egna klass en period. MEN eleverna i Maggans klass är jättemysigt och vi har också haft himla kul och många skratt har det blivit. Så bästa klasserna ever är ett bättre uttryck för dessa två klasser! Jag kommer sakna både klasserna och Else-Marie och Margareta. Men är säker på att vi kommer att jobba ihop om några år igen då de kommer med sina nya klasser tillbaka till mig på Lyckeskolan!

Lite som att blåsa ut en maskros. Fröerna flyger mot nya okända mål! Fotbolls-EM och Jobbet passar in på den beskrivningen!


Idag blir en slöardag! På riktigt. Undrar om mannen är sjuk eller vad som hänt med honom. Det verkar som han kommer ligga nerbäddad i sängen hela dagen. Stackarn <3


Ha en riktig härlig lördag !


4 kommentarer:

  1. Gött med en slappedag :) men Ojoj stackars mannen. Hoppas ni får en fin dag trots regnet. (det var här i natt... hoppas det inte kommer tillbaka!)
    Jag kommer inte heller arbeta med mina goa kollegor... så det är lite sorgeveckor nu före semestern :/

    kram kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nyttigt att gå vidare på sätt och vis men svårt att släppa taget!

      kRAM Anna

      Radera
  2. Upp som en sol ned som en pannkaka, så kan det bli ibland och så blev det för oss i EM. Förväntningarna var skyhöga och det blidde pannkaka....jag är ws besviken :-(

    Ha en fin slappardag

    SvaraRadera