söndag 10 juni 2012

Syster Sol och den försvunna sommaren



Igår var det Syster Sol och Kapten Röd som stod på scen på Kinna torg. Mycket folk hade samlats till det mest omdiskuterade torget i kommunen. Nu är torget och centrum färdigt och vad passar inte bättre än att ha olika konserter och tillställningar där. Dead by April i fredags och då gårdagens Sol och Röd. Regnet hängde i luften och det är nu på allvar jag funderar om sommaren ska regna bort. Var är värmen? De goa kvällarna? Var är kvällsdoppen? 
Jag är djupt oroad..


Måste erkänna att jag inte alls lyssnat på Syster Sol tidigare men hon hade sköna reggaetoner som folk gungade till. Kapten Röd har några låtar som jag gillar. 


Idag är det en riktig slöardag och jag gör inte många knop. Ska baka lite bröd och det har jag sagt hela dagen :) 
Två dagar kvar på jobbet och i morgon åker vi iväg. Så gott och så skojigt. På tisdag kommer jag hem igen. Och då mina vänner är det sommarlov på riktigt!


Kram Anna





















6 kommentarer:

  1. Solen tittar fram då och då. Men värmen den saknas mig. Bedrövligt. Jag är fortfarande blek som en albino. Jag har aldrig varit så här vit någon säsong tidigare. Bedrövligt. Skönt med långt sommarlov. Jag har bara två veckor. Snyft. Nyanställd har inte så många förmåner direkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här! Kan knappt med att ta på mig shorts när solen tittar fram emellan skurarna.

      Åh, vi får verklgen hoppas att du får sol de 2 veckorna du är ledig. Du får glädjas åt nya jobbet istället

      Kram Anna

      Radera
  2. Sommarlov! Jag vill också ha sommarlov ;)

    Hoppas det blev nybakat bröd. Det är ju så gott! Jag ska läsa vidare på min bok och jag är så glad att jag har kommit gång. Har längtat efter att läsa. Det är varm här....28 grader och sol. Som gjort för lite sangria i eftermiddag ;)

    KRAM min vän!

    SvaraRadera
  3. Jag delar mitt sommalov med dig och du delar er värme!!!

    Jodå nybakat bröd blev det. Men snart redan slut! Fast jag säger till barnen att det är som godast nybakat och att de ska äta!

    Härligt att komma igång med böcker! Undrar vad du läser för bok tro?

    Sangria! Det är aldrid fel!!!

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Trevlig blogg!

    Håller med om att man undrar vart solen och värme är! Kom till oss! Men hoppas du får massa av det under hela ditt långa sommarlov.

    /Fredrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack och tack för kommentaren. Kom gärna tillbaks!

      Kram ANna

      Radera