fredag 27 juli 2012

Livet har sina goda stunder!







Vi har varit nere vid havet några dagar hos goda vänner i deras stuga. Nästan oförskämt lata har vi varit. Solat och badat. För övrigt mina första dopp för året. Kallt? Näää inte alls!!! Men efter en stund var det riktigt Medelhavsvärme kändes det som.

Det har blivit klipphäng på kvällen och man har suttit där med rosé och lite snacks och funderat på hur trevligt allt kan vara egentligen. Hur det gäller att ta tillvara på allt detta underbara som solen levererar. Ladda batterierna inför kommande årstid. Ge kroppen en brun nyans som ser fräsch ut mot vita kläder! Skrattat och tänk att visst är livet bra skönt!

Tittade på allsång på Skansen i tisdags och där var Tomas Ledin med. I våras när jag och mina två kollegor var på Rondo i Göteborg och såg hans krogshow blev jag ju lite lätt småförälskad i honom!! För jag har inte varit så något vidare förtjust i honom innan förutom att jag gillat några låtar eller så.

Nu blev den FÖRÄLSKELSEN ännu större. Han körde en minikonsert efter själva allsången på 1 timma. Och ghhaaaa, vad snygg 60 åringen är alltså!! Hur bra sjunger han inte då!!! ( Fast han kommer aldrig, aldrig att slå herr Winnerbäck men ändå!!!)

Nej mina fina vänner det är dags för mig att göra mig i ordning. Ska se på USA´s vassaste BOSS i kväll!


...så ta för dig, solen skiner idag!

Sommarkramar Anna

12 kommentarer:

  1. haha så där sitter du och fantiserar som en Tomas som är 60 och sjunger sommarlåtar så det står härliga till :)
    Men jösses vad trevligt ni har det! visst är det underbart kära sommarvännen.. med sommar på riktigt!
    Ta hand om dig!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fantastiska bilder från en fantastisk sommar!!!!! Å så härligt Jag blir alldeles avundsjuk. Jag älskar just hav och KLIPPOR. Visst, sandstränder i all ära DET är super när man har småbarn. Men klippor är ändå vad jag själv föredrar om jag får välja. Släta, solvarma. Mmmm.....
    Fortsätt njuta nu!
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Havet är livets batteri! Och med klippor!!!


      Kram ANna

      Radera
  3. Svar
    1. Jag ska hälsa tillbaka :))))) Woohoooo!!!!!

      Radera
  4. Say no more....du sköna kvinna!! Vilka dagar. Älskar sånt här!!

    Precis som Saltis är det hav och klippor som mitt hjärta klappar extra för.

    Vilken upplevelse att se The Bruce ikväll. En av mina närmaste vänner är där ikväll och jag räknar iskallt med en detaljerad rapport!

    NJUT och skicka en slängkyss från mig ;)


    Ps. Anna, kan du göra mig en supertjänst och skriva på Queen of Kammebornias blogg vid tillfälle att jag tyvärr inte kan kommentera på blogg.se. Har inte kunnat det på flera veckor, sedan någon gång i början av juni. SÅ frustrerande. En sommarkram från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lotta!!!

      Åh, vilken kväll! En blandning av USA och Sverige! Magiskt!

      Visst ska jag skriva på hennes blogg att det krånglar. Såå trist. Minns att det var så med din blogg för länge sen!

      Skulle visst hälsa från Bruce att han skickar slängkyssar tillbaks!!!

      Kram ANna

      Radera
  5. Vilka härliga sommarbilder Anna!

    Alltså Tomas Ledin... Hans show på Rondo var verkligen något speciellt, han är en man i min smak! Jag såg honom inte på allsången men ska kolla på svt play.

    Ha en fin början på kommande vecka!

    Kram Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket gammalt kommer igen när man ser Ledin ... Minnen :)

      Kram

      Radera
  6. Aaaaaaah så underbara dagar med vänner, familj, underbart väder och den fina naturen som ni befinner er gör att vinter och höst klaras av bättre. Packa in dagarna i "rosa paket" som kan tas fram när det känns mörkt och trist, minns, dröm och njut och livet känns enklare, lättare och bättre!

    Härligt och tack för att du delar med dig!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det något speciellt när man den mörka årstiden plockar fram sommarminnen

      Radera