tisdag 9 oktober 2012

Fylla på ryggsäcken med liv


Det går liksom åt kallare tider. Det där med stora vinterjackor. mössor och allt annat som hör kylan till. Jag tycker det är lite mysigt trots att jag är en sommarmänniska. Jag vill ligga på stranden vid havet och bara sola. 

Den här bilden är från förra hösten när frosten slog till rejält efter att jag och Kjell suttit ute en lördagförmiddag och druckit glögg. Vi gjorde lite adventsförberedelser och vad passar bättre än lite glögg!

Alldeles i dagarna ska jag sätta årets glögg. Lite senare än vanligt men tiden har inte räckt till helt enkelt.


Förkylningen håller fortfarande ett järngrepp om mig och jag kurerar mig så gott det går. Blev lite smått vemodig idag när jag fastnade i en blogg. Hjälp, vad jag älskar livet. Fyll det med så mycket fint som möjligt. Kunde liksom inte släppa tanken. Tanken på livet och hur orättvist det kan vara. När man inser att t om bära ut barnen i bilen är något älskvärt. Att det inte kommer vara självklart för alla. 

Ibland kan det vara svårt att ta till sig. En del vill inte prata om det. Allt det där svåra. Jag är en av dem men samtidigt inser jag att det är en del av livet. Hur ska man få med sig så mycket som möjligt i erfarenhet, i känslor och allt annat.

När man blir vuxen blir förväntningarna stora. Alldeles för stora enligt mig. Vuxen. När är man vuxen?
Jag är en person som tror att jag aldrig blir vuxen. Jag vet vad som förväntas av mig men jag vägrar bli gammal och sur. Gammal kan jag väl inte hindra i och för sig men att bli trist och på ett visst sätt. Det är inget för mig. Jag kommer att fortsätta vara lika galen som alltid, uppskatta andra på det sättet jag själv vill. Jag har vänner som är likadana och med dem är jag som jag är. Sedan finns det andra som jag umgås med som inte är fullt lika tokiga men jag älskar dem ändå! Det är liksom mötet som betyder. En del som man inte delar underbältethumor med kan vara minst lika underbara. Bara på ett annat sätt <3 font="font">

Jag tror att människan är föränderlig till en viss del. Man kan välja bort energitjuvar och det man inte tror på. Välj att i små delar komma till målet. Den tanken kan man ha med sig i så många olika moment. 

Jag står inför något som jag inte alls tycker om. Men jag har bestämt mig för att det ska bli något bra av det. Inte låta den negativa känslan ta över det som är bra. Alltså man vinner på det tror jag. Det gäller bara att komma över vissa trösklar.

Nu ska jag skriva omdömen en stund. Närmare bestämt 100 st. Skönt att kunna göra det i soffan med en pläd som sällskap!

Kram Anna

5 kommentarer:

  1. Energitjuvar är det värsta som finns, de märks knappt i början men efter ett tag märker man av dem och oftast har de då hunnit nästla sig in i närheten.

    Bra inställning du har till det där du inte tycker om, att välja att inte fokusera på det negativa. Det är så vi orkar tror jag.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej där! Du har så rätt, det gäller att hitta sätt att ta vara på det liv man fått. Det är älskvärt :)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Kram Anna!! Jag tror just som du att man ibland ställs inför svåra, jobbiga, hemska saker. Händelser sker bortom vår egen vilja. Vi kan inte alltid välja. Och vi drabbas alla av olika svårigheter, sorger, bedrövelser i livet. Men jag tror som u säger också på den helande kraften. Att vi kan välja MYCKET om inte allt. Och människan har en fantastisk förmåga att faktiskt vända det mörka. Mot ljuset.
    Kram och jag hoppas att det jobbiga du står inför ska bli något som du kanske inte kommer att "tycka om" men som du kan ta med dig i livet. En erfarenhet rikare som ökar förståelsen för dig själv och din omgivning.
    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Bilden är makalöst fin Anna!

    Jag ser fram emot glöggtider. Startar gärna upp i god tid. Älskar glögg!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hejsan!!
    Att stå inför ting man inte vill, eller kanske själv vart med på o bestämt...dålig sort!
    Men o plocka fram positiviteten, bita i det sura äpplet, läggga sig i selen o streta på. Komma ut på den andra sidan o ha det riktigt bra!!
    Brukar kännas helt j***a underbart.

    Glögg ja, kanske man ska börja med det...är ju inte SÅÅÅ länge till det är dax, finns det en startaglöggendag förresten?!

    Ha en fin dag o lycka till på den väg du ska ta, Klem Anna

    SvaraRadera