lördag 5 januari 2013

Det går framåt..

 Bild: Gabriellas gulliga teckning när jag och mannen gifter oss 2000-06-03


Gott Nytt År är det första jag vill önska er finaste bloggläsare. Bloggen har levt i några år nu och jag brukar göra en sådan där som alla andra bloggare gör..En års-tillbaka-blick men jag hoppar helt enkelt över den i år. Det beror inte på något särskilt mer än att jag själv är lat och ägnar tiden åt att kurera mig framåt. Jag har läst massor av underbara såna hos er andra och stannar därvid!

Mitt nyår firades med sedvanliga gänget och det var mer än roligt. Som vanligt galet god mat. Tack Johan, du har blivit en mästerkock i mina ögon! Toast som förrätt, Oxfilé och rösti som varmrätt och glass till efterrätt. Det dansades, skrattades och spelades memorys så det stod härliga till. Vad halv man vore utan vänner. Vi skålade in det nya året med pussar och kramar och hoppas att 2013 ska bli ett bra år!

Nyåralöften? Aldrig. De hålls aldrig ändå och blir ett påhäng och dåligt samvete bara. Men något liknande har jag hoppat på och det var inte speciellt svårt att göra. Pasi Salonen, ni vet våran triathlon, från Kinna utmanade alla på facebook att hålla sig undan alkohol, glass, godis, chips, kakor och andra onyttigheter i 100 dagar. Det passade mig utmärkt att haka på eftersom jag brottats med den sista månaden. Nu börjar det bli bättre med sträng kost och massor av motion! Hur som helst är jag på dag 5 i utmaningen och det klart alla som anslött sig kommer att fixa detta. Wohooo!!

Jag har börjat besöka vårt fina gym här i Kinna. Det blir alltsom nästan varje dag. Gillar att vara där. Och hör och häpna att jag t om fått mannen med mig. Han ska minsann genomlida en minde homemakeover ;)

Hur som helst satte jag mig ner och funderade på saker som kommer att hända under 2013 och saker jag vill ha gjort. Det är mycket det och jag hoppas att allt kommer att genomföras.

  • Klara av mina 100 dagar...utan socker och ge mig kontrollen över min jävla diabetes.
  • Åka till Turkiet eller Mallorca.
  • Åka till USA med mina joggingskor
  • Gabriella tar studenten.
  • Lovisa konfirmeras.
  • Några dagar på underbara Gotland.
  • Ett besök i Smögen
  • Måla om huset
  • Fira nyår på en annan plats...höra Big Ben slå tolv :)
  • Träffa några bloggvänner.



Låter nästan kusligt likt nyårslöften men jag vill kalla det mål!Zlatan gör mål. Jag sätter upp mål!

K Ä R L E K

18 kommentarer:

  1. Vi gifte oss precis en vecka innan er. Bra år
    Inga nyårslöften här inte. Mer förväntningar och mål
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket bra år ;)

      Visst är det bättre med förväntningar och mål...för att inte tala om delmål!!!

      Kram Anna

      Radera
  2. Kämpa nu 100 dagar fixar man bara man väl kommit igång!! Och mål - det låter bättre än löften!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, nu är det kämpa som gäller!!!

      Kram Anna

      Radera
  3. Mål - så bra! Låter bättre än löften ;) Och gillar dina, massor! Mål ska ju kunna gå att uppnå, det är hela poängen. Frun kommer ha ett roligt år med andra ord!!!

    God fortsättning och som alltid är det trevligt när du uppdaterar bloggen min vän.

    KÄRLEK till dig!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina alltid så fina ord :)

      Kram Anna

      Radera
  4. Önskar dig ett fantastiskt 2013! Tycker dina mål låter super! Mål är bra att ha. Något att drömma om, att sträva mot. Lycka till nu i din kamp mot sockret! Du kommer fixa det!
    Och DU vilken fin teckning! Ljuvlig.
    Kramar!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag älskar den teckningen! Den var borta i några år när vi flyttade men hittades förra sommaren och alltså jag blev så glad :)

      Kram Anna

      Radera
  5. Vi gifte oss också samma år men den 10 oktober:) Bra år!

    Det är bra med mål och att vara målmedveten. Tror jag också hakar på dina mål till en viss del.

    Lycka till Anna!

    Kram
    Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att du hakar på Karin!

      I år syns vi på Åland dessutom :)

      Radera
  6. Jag har långsiktiga mål! Får utvärdera dem och se hur de går! Inte så lätt faktiskt! Tänk vad vi kräver av eleverna :-)

    Gillar löftet på 100 dagar! Ska kanske hänga på!!

    Idag sista sovmorgonen! Imorgon upp o hoppa!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så var den sovmorgonen över ;)

      Snälla häng på! De som egentligen utmanade startade detta i dag! Vi var några som tjuvstartade :))
      Så idag är dag 6 :)

      Kram Anna

      Radera
  7. Mål är fint, det har jag också! Mindre kravfyllt än löften :) Kram!

    SvaraRadera
  8. Mål är bra att ha. Har du vägarna förbi Sthlm så kan du få träffa mig:-) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hade varit toppenkul! Det kan säkert hända att jag åker uppåt huvudstaden i vår :)
      Och då måste vi ses!

      Kram Anna

      Radera
  9. Hej!
    Har precis hittat hit.
    Det där godiset är svårt att motstå men jag har blivit bättre på det i alla fall. Klarar du 100 dagar så är du i mål sedan, då är du säkert inte sugen på något sött längre. Jag tycker det svåra är om man är på stan och så vill kompisen fika, vad ska man då ta själv liksom. Jag dricker inte kaffe och gillar inte te heller så värst. Klurigt...

    SvaraRadera
  10. Hej Anna!

    Kul att du hittade hit! Välkommen igen :)

    Jag tycker också det är svårt att inte fika när man är ute på stan! Någon gång måste man :)

    Kram Anna

    SvaraRadera