tisdag 8 januari 2013

kalla händer och varmt hjärta





Första skoldagen och det känns härligt att träffat alla elever igen. De är glada och förväntansfulla inför terminen eller det hoppas jag åtminstone! Det stundar många nationella prov för dem och för oss. I år är det inte bara engelska, svenska och matte. Skolverket har utökat ämnena med No och So. Ska det vara ska det vara rejält!

Min lunchrast har jag ägnat åt att blogga. Här inne är det kallt som tusan. Skolans värme har nog inte uppfattat att vi har startat upp idag. Händerna är kalla men hjärtat förhoppningsvis varmt! Därför väljer jag lite bilder från Cypern. Kändes som det var genomgående med just värme för på Instagram la jag just ut en bild från ett soligt Hönö!

Det får mina tankar till sommaren. Ni ser, där hoppade man över våren och kastar sig rätt på! Hur brutalt som helst! Men vem fasen längtar inte efter svidande skinn efter en dag vid havet, eller ljumma sommarkvällar med ett glas rött på altanen. Eller varför inte lite kliande myggbett efter en skogspromenad. Kanske den där pirrande känslan inför en sommarresa. Eller bara så basic att hänga ut en tvätt!

Ibland längtar jag kanske för mycket. Längtar. Det är därför jag försöker fylla min tid med sånt som gör att det går framåt. Januari och februari är två dryga månader tycker jag. Men man måste också ta vara på all tid man har! Eller hur :)


K Ä R L E K




17 kommentarer:

  1. Nämen nu måste du yra lite. Längtar du efter myggbett??

    Jag får aldrig just bara ETT så jag längtar inte till dessa hemska varelser. Eller fästingarna. Nä låt det vara kallt ett tag till ;-D

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Fästningarna vill vi inte ha! Och var årstid har sin charm :)

    SvaraRadera
  3. Härliga sommar! Ja, visst kan man längta. Men jag är en sån som faktiskt längtar efter mer vinter. Knäppt va? :)

    SvaraRadera
  4. Det där med att "Tiden är nu" och att man skall jobba på att befinna sig "här och nu" det är himla svårt eftersom man ständigt längtar till någonting annat. Såsom sommaren exempelvis :-)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. Hihihi.ett tu tre så är vi där!

      Kram Anna

      Radera
  6. Jag håller med, jan och feb är dryga månader, så jag unnade mig lite nya fotoprylar och en fotokurs. Då slipper jag titta ut så mycket *hihi* Men visst lääängtar jag också efter värme... men vill gärna ha vår!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man får ha något att fokusera på! Jag har ju min träning just nu :)

      Kram Anna

      Radera
  7. Men åååå.... Cypern.... Får nog aldig nog, liksom.... :)

    Kraaam Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns som mitt andra hem :)
      Man slutar aldrig att längta!
      Kram

      Radera
  8. Visst är det både skönt och jobbigt att längta eter sånt man vill ska hända! Det gäller att inte tappa bort sig på vägen! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får reflektera över dagen :)

      Jag har lätt att tappa bort mig tror jag :)

      Kram ANna

      Radera
  9. OCH jag längtar efter snöstormar, isande kyla och iskalla prommisar.
    OCH sen kan det väl bli sommar då ;-) Eller nej, vår först, helst en låååång vår (här där jag bor brukar det explodera nästan direkt in i sommaren)
    Hoppas de brassar lite värme på skolan så ni slipper frysa, brrr....
    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni har ju en underbar vår! Minns alla träd när de blomamde förra året! Magiskt!

      Kram Anna

      Radera
  10. Kallt hade vi det också i måndags! Idag var det bättre!

    Jag vill ha sommar NU!!! Vad vore livet utan sommarlov!

    KÄRLEK!! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh...sommarlov :) Grill, bad, sol :)

      Kram

      Radera