onsdag 16 januari 2013

mitt varmaste tack

 Nu har min blogg passerat 100 000 läsare! För mig är det helt otroligt. Får liksom nästan lite ståpäls på armarna. Tusen och åter tusen tack för alla Ni som kikar in här. Ni är många som kommer regelbundet och en del av Er är här någon gång då och då. Men Ni alla betyder. Jag vill hoppa jämfota och jubla, slå kullerbyttor och krama om Er varenda en av Er! Jag vill öppna dörren där jag bor och släppa in Er och skaka champagnen och bjuda er på ostbricka och vin. Jag skulle spela klassisk musik och fylla på med mer ostar. Tjoohoo!! Tack igen :)

Min blogg som jag startade för tre år sedan när min äldsta dotter bodde på Cypern. Egentligen hade jag en annan blogg först men det krånglade och krånglade och till slut startade jag om den på en annan bloggsida. Jag ville att hon skulle kunna läsa vad som hände hemma i Sverige och visa henne kort på familjen och på saker vi gjorde. Nu har hon bott hemma sedan i maj och hon är inte så nog med bloggen av den anledningen som jag startade den av numera!!

Men mycket annat har hänt med bloggen och genom bloggen. Jag har lärt känna så många fina människor. Så mycket skoj ventileras på bloggarna och numera på Instagram. Jag har träffat flera av dem och hoppas på fler dejter i år. Men jag måste ju erkänna att bloggen varit lite åsidosatt det sista halvåret. Jag försöker uppdatera den så ofta som det bara går. Jag inte bara uppdaterar min blogg, jag uppdaterar även mig på att läsa andra bloggar. Det känns lite som en familj. Bloggfamiljen. Så mycket kärlek cirkulerar här i bloggarna.



Jag vill visa er det finaste jag vet. Citroner. Det finns alltid citroner hemma hos mig. Jag har visat det tidigare men man blir liksom glad av de gula frukterna. Jag gillar att ha citron i mat men dessvärre är inte min familj med mig på det tåget-alltid. Ibland smugglar jag i citronerna ändå :)



Min passion no 1. Kan man annat än att älska ost. En ständigt återkommande produkt på fredagar. Nu blev jag galet sugen och på fredag blir det annat. Kan vi vänta tills lördag?!




Idag är det dag 16 på min 100 dagars-utmaning. Det går fortfarande superbra och jag är inte ens sugen. Mitt blodsocker ligger stabilt kring 7 på morgonen och det är jag tacksam över. Visserligen fick jag ju mig ett uppvaknande i julas men nu känns det som om jag fått in motionen igen och varje dag denna månad har jag checkat in på mitt gym och ägnat minst en timma där. Ikväll är det bodytoning vilket jag tyckte var skitskoj! 



Till sist...jo tack jag vet! Jag vet att den är måååånga veckor kvar men jag vill njuta av bilden och veta att det kommer en vår då man är glad när de första små tussilagosarna kommer in i vatten. 


K Ä R L E K

14 kommentarer:

  1. men hjälp vad galet många!!!
    GRATTIS!!
    Och ja visst är det så.. att vi är en liten "familj!
    Ta hand om dig finaste Anna!

    KRAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en riktig liten familj är vi!!

      Kram Anna

      Radera
  2. Grattis Anna! Superkul!!!

    Tycker inte du skall ha dåligt samvete när bloggandet får stå åt sidan... Ibland finns inte motivationen, helt enkelt... Och verkliga livet pockar på mer tid.... Men alltid kul att ta del av dina uppdateringar och funderingar!

    Kraaam Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att det är fler som känner så!!

      Kram Anna

      Radera
  3. Grattis min finaste och härligaste Anna!!!!

    Så glad att vi hittade varandra i cyber space.
    En dag blir det ost och citroner live, tillsammans hoppas jag <3

    You go girl!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också så himla glad över att vi hittade varandra <3

      Jag är HELT säker på att det blir ost och citroner tillsammans!!

      Kram Anna

      Radera
  4. Grattis!!
    Det är kul att läsa din blogg och jag är glad att vi hittade till varandra genom den stora cybern.
    OCH ja, bloggen och bloggar har öppnat en hel värld för mig. Underbart!!!
    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag är jätteglad att jag hittade din blogg där på Lottas sida!

      Visst är det fantastiskt det där med bloggar :)¨

      Kramisar Anna

      Radera
  5. Oj grattis till alla dina besökare och eftersom jag är här för första gången så har du nu en besökare till :)
    /Therese

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen tillbaka Therese! Alltid kul med nya läsare :)

      Kram ANna

      Radera
  6. GRATTIS Anna! jag tycker mycket om din blogg och är himla glad att jag hittade hit!
    Hoppas du vill fortsätta blogga!
    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fina Saltis!

      Jag gillar din blogg jättemycket och är också glad över att vi hittat varandra ute i cyperrymden!

      Kram Anna

      Radera
  7. Så roligt! Många besökare=bra blogg! :)

    Och du är så duktig som sköter dig så fint. Jag måste, måste, måste bli bättre :)

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller tummarna att du blir bättre!!!! Du är säkert också superduktig!

      Kram Anna

      Radera