lördag 19 januari 2013

När man är i tid!


När vintern är som kallast sitter jag och Gabriella och planerar lite inför studenten. Det går så fort och hux flux är vi där. Dessutom har vi en konfirmation framöver. 

Studenten är en sån där lycklig tid då de festar varenda dag, ingen sömn och bara skratt. Hela livet ligger framför och det kanske finns det ångest över vad man ska göra i framtiden men just då de där maj/junikvällarna då vitt är färgen är så underbara. Grill vid sjöar och spirande kärlek. 

Jag funderar på maten och drycken medan hon fokuserar på tema och färger. Tror det lutar åt rosa och vitt.  
Det är så mysigt att se framåt åt den tiden. Hon har redan balklänningen och balkavaljeren färdig!! 
Tårtan ska en leja bort till en duktig tjej som bor en bit härifrån. Hon hade gjort Gabriellas pojkväns systers studentårta förra året. Galet god. 

Vi sitter och räknar över antal gäster och kikar på inbjudningskort. Ja, mycket som ska göras. 

Det har blivit en sväng på gymmet idag också. 19 inloggningar denna månad står det på kortet. Idag körde jag livet ur mig nästan. Det är så gött när det är färdigt och man bara går in i duschen och tänker: Yes, jag gjorde det idag igen. Mina pass på bodytoningen är också givande. I torsdags stod jag och småkikade in på de som var på Kick/Box och DET mina vänner såg galet jobbigt ut. Efter att ha stått där och smygtittat en stund gick jag fram till receptionen och bokade in min på ett 75 minuters pass nästa torsdag. Herre min skapare tänker jag nu. Men jag tänker minsann gå dit och göra det jag kan och orkar! Behövde också tänka efter vad som skulle hända nästa helg för en galen träningsvärk lär den här kroppen ha! Insåg att jag bara skulle softa så jag får väl välkomna den då - träningsvärken!

K Ä R L E K 


12 kommentarer:

  1. Svisch så är det vår och student! Blir så nostalgisk...vår Gabriella tog studenten förra året. Skulle vilja göra om det ;)

    Kär planering!


    Duktig du är Anna med träningen. Skönt att vara igång, eller hur?

    KRAM!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så mysigt att vara i planeringsstadiet!

      Kram Anna

      Och JAAA det är så galet skönt! Ibland lite motigt med det är då som det är som bäst att träna!

      Kram igen

      Radera
  2. Så klok du är Anna att börja planera studenten redan nu. Och, så duktig du är på gymmet.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland kan det vara skönt att vara i god tid ;)

      Kram Anna

      Radera
  3. Oj, oj, oj vilken framförhållning! Den blir jag avundsjuk på. På riktigt. Det är inte min starka sida kan jag lova :)

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det har inte varit min starka sida heller men jag inser att denna våren är så många andra saker inplanerade så jag bara måste :)

      Kram Anna

      Radera
  4. Studenten är något extra... en tår i ögonvrån! Bra att planera och göra det fint! Så är jag med... planerar i huvudet!

    Heja dig och din träning!

    Skön söndag och KRAMAR!! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för all positiv respons Anna!

      Kram Anna

      Radera
  5. Så kul att planera studenten eller hur?
    Vi har också en till i sommar:)
    Hejjjjjjja på med träningen! Duktigt!

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  6. Joo, det är jättekul! Hon är så noga med detaljer! Spänna de ska det bli!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Trevligt att planera. OCH som du säger går tiden fort. Snart är det maj och juni och då är det dags!!
    Du är jätteduktig med gymmet. I wish I was, but NO....
    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kom igen Annika...gymmet ropar på dig!!

      Kram ANna

      Radera