tisdag 11 februari 2014

Från långfrukost till USA


Vaknade till fågelkvitter idag! 

Jag kunde inte förmå mig att gå upp utan låg länge kvar i sängen. Det kändes dessutom skönt att inte stressa iväg med ungar, jobbväska och annat. 

Dagarna rusar naturligtvis i väg när man är ledig men det gör ingenting eftersom det går fortare till våren. Igår tillbringade jag kvällen på klädparty. Inte riktigt min grej, trodde jag, men blev grymt inspirerad över att det fanns så mycket fint ändå. Det blev en tunika som fick följa med hem denna gång. Är bjuden på ett party till om ett tag och då får det bli en kofta. 




Köpte nytt te igår och det var vansinnigt gott. Vi sitter vid köksbordet och äter långa frukostar. Livet är gott. En stund när vi åt såg det ut som om det skulle spricka upp och solen titta fram men idag får man nog vara glad åt det lilla.



Idag ska jag planera vår USA-resa. I helgen bokade vi hotellrum i Miami där vi ska sova första natten. 
Tänk att det är så himla länge sedan jag var där sist. 28 år har passerat. Det är ju nästan så man kan ställa in sig i ledet över dinosaurier! 
Men vilket äventyr det var! Vissa saker vill jag inte ens tänka på men det mesta var full ös.
Letade lite i gamla fotoalbum och valde ut väldigt lugna kort i sammanhanget.

Minns så väl när jag köpte detta vykortet på flygplatsen i New York. Tyckte det var så coolt och häftigt. Lite drar jag på munnen än i dag när jag ser det. Korvgrillning fick en ny innebörd!


Lite suddiga kort med en gammal dålig kamera. Fast ny för mig på den tiden! 


Men Gud, vad man tillbringa mycket av tiden på Miami Beach. Underbara 1986.


Minns hur snabbt vädret kunde ändra sig och en och annan tyfon upplevde jag också!


Ha-ha-ha denna bjuder jag på! Ser ut som en blandning mellan bröderna Herreys och en soltorkad tomat. Vilken frisyr!!!!! 


Ett besök på Disney gjordes givetvis. 




De ser så där typiskt amerikanska ut, ungdomarna! 


Några veckor på Hilton Head Island. Minns vilka stränder det var men för övrigt vet jag inte så mycket om ön. Får väl googla lite på den. Vi såg delfiner som kom in nära land och snäckor som var stora och som åkte ner i väskan!


En helg på Key West och det var nog det närmaste paradiset man kom. Så fina stränder och underbara hus. 


Key West. Jag skulle så gärna åka dit igen men vår tid räcker inte till när vi är i Florida. Tänk en vecka till och några dagar här :) 

Mitt sista stopp i USA var i Houston, Texas. Min mammas syster bodde där och det var ett trevligt besök. Inte så att jag har någon större längtan tillbaks dit men är kul att ha varit där!



Finns många ställen som jag vill besöka när vi åker dit men vi är nöjda med de platser vi bestämt oss för. Sanibel Island är ett av dem. 

Tänk att planera resa är halva nöjet!!! 


K Ä R L E K 

4 kommentarer:

  1. Sanibel är världsbäst för snäckor!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Så härligt med en USA resa att planera! Jag gillar också planeringsdelen med resor. Så kul att leta på ställen som man tror ska bli bra, kolla avstånd, boenden, sevärdheter etc, Underbara fóton du bjuder på! Snart har du en hög nya foton!! Sanibel Island har jag hört mkt gott om, vad mer ingår under er rundresa och hur länge planerar ni att resa runt?
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Kul att ni är på ingång.
    Härligt med Florida då det fortfarande är kyligt hemma.
    Har aldrig varit på Key West, ej heller i Miami. Bara i Orlando. Hilton Head Island ett paradis!!

    Undrar också vilka platser ni ska besöka denna gång? Hur länge blir ni borta?

    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Lyckliga du! Vad härligt att ha detta att se fram emot. Ha en fin helg!

    SvaraRadera