lördag 1 mars 2014

Äntligen vårmånad med Motion, Mat och trevliga fikastunder!



Mars... så skönt att vi äntligen går in i första vårmånaden. Vi i familjen har lyckats samla fem födelsedagar i denna månad med start på måndag. Många kalas blir det! 

Jag är glad över att vi inte har någon snö och spåren i skogen är så himla fina. Det är inte lönt att blicka tillbaka i bakspegeln om varför man inte nyttjat dem mer utan nu är vi här och nu! Bryr mig inte om att det finns en och annan som tänker att det där har jag hört förut. Nej, bättre att leva i nuet och spara bra erfarenheter och lämna kvar det som inte varit så bra.


Att ha en kompis som också behöver Motion är inte dumt. Han är alltid jätteglad över att få följa med och det känns helt enkelt tryggt att ha honom med. Han är lite ouppfostrad när det gäller att gå fint men jag tränar honom och för varje dag går det lite bättre.

Här är min kompis inte lika glad i mig! Han är totalt genomskitig när promenaden är över och det är bara att lyfta upp honom och sätta ner han i badkaret! 


Det är en lugn morgon hemma hos mig. Endast två av barnen är hemma och Kjell har sovit på hotell i Jönköping. Säkert är han jättenöjd över att HV slog Leksand i går. Schlagerkungen har väl deppat ihop när han äntligen kom på sin Leksandsmatch och då få se dem få stryk.

Jag har tänt i kaminen och jag njuter verkligen av tystnaden. En kaffe och ett ljus som brinner. Från en av tjejernas rum hör jag Håkans röst och funderar återigen om jag skulle köpa en biljett till så att jag också få se honom. Jag tycker dock att Ullevi är lite opersonligt för en konsert med honom. Slottskogen var bra då länge det varade. Jag får tänka vidare. 


K Ä R L E K

2 kommentarer:

  1. Underbart att vi har kommit in o mars månad! Nu vill vi bara ha lite sol också.

    Heja dig! Du kommer fixa detta bra!
    Peppar dig med massor av kramar! Anna

    SvaraRadera
  2. Oj det vara många kalas på en och samma månad :-)

    Man skall blicka framåt, helt rätt att göra så. Jag följer Paolo Roberto på instagram, grymt bra peppning!

    Kram

    SvaraRadera