fredag 21 mars 2014

Att ta fredag är så jäkla skönt!



Den där känslan som infinner sig vid lunchtid på fredagar är obeskrivlig alltså. Nystädat hus och med en helg det där det bara står roliga saker i almanackan. Eller vad sägs om fotbollsmatcher och fikastunder med fina vänner? Jag hoppas på sol när jag vaknar i morgon. 

Synd bara att helgen springer iväg alldeles för fort. Jag lider dock inte av den där ångesten som smyger på många framåt söndag eftermiddag. Jag gillar mitt jobb för mycket. Hinner inte heller tänka på det.

Denna veckan har mitt viktväkteri gått alldeles utmärkt. Fast när jag sitter här och bloggar så blir jag sugen både på godis och glass och för att inte tala om nötter. Det är inte lätt alltså. Det ska gudarna veta. Vågen visar på 5 kg ner sammanlagt och det får jag vara nöjd med. Denna veckan har jag försökt att vara ute i spåret tidigt på morgonen. Så tidigt att det nästan inte är ljust. De dagar har jag varit så pigg och haft energi för både tre och fyra! Dock har jag slocknat vid tio på kvällen och det vet jag ju inte när det hände senast!!! Finns väl en som muttrar lite men den som väntar på något trevligt väntar ju alltid för länge oavsett ;)

Och på tal om nyttigheter har jag fått massor av tips om chiafrön. Jag köpte mandelmjölk och kokosmjölk som jag blandade chiafrön med i en shaker. Skaka några gånger på kvällen och lät det stå i kylskåpet över natten. En del hade lagt sig på botten som ett gäng grodyngel så det var bara på det igen. Skaka. Skaka och sedan nästan hålla för näsan och svälja ner det! Inte för att det lukta illa men själva konsistensen var skum. Smaka inget så heller men efter tre dagar var det helt ok! 
Det som var bra var att jag drack det vid sjutiden innan jobbet och därefter tog det typ sex timmar innan jag ens fattade att jag var hungrig! Kanon eftersom jag tillhör dem som vill äta mer på kvällen!!!

Men jag har läst om chiapuddingar och om en del som blandar chiafröna med kvarg och yoghurt av lättare sort. Det blir lite tjockare och man äter väl som en vanlig pudding antar jag! Lite mer smak hade ju suttit på sin plats :) Idag testade jag  att ta en tesked av fröna på havregrynsgröten. Ungefär som vallmofrön. Det gäller att ha lite fantasi och våga prova på. Så chiafröna får numera bli en daglig del av mitt liv!

Nu när jag sitter och nästan tar fredag på allvar ska jag packa min Converse-kasse med träningsskor, lurar, mitt träningskort och åka ner till Corpus. 1 timma träning ska jag ge mig själv och skriva in i min lilla träningsbok. Ja, all träning är väl bra träning! Woohooooo!!!! Sen är det soffan, na-prov och ett och ett annat steg i Let´s dance som gäller. Trevlig fredag!

K Ä R L E K





10 kommentarer:

  1. Shit vad du är duktig! Du inspirerar mig och jag behöver det just nu. Hela denna veckan har jag brottats med längtan av att få springa och verkligheten av att jag inte alls springer så som min längtan verkar tro. haha
    Jag funderar faktiskt på att ge mig ut nu för det regnar och är grått så då kanske det inte är så många som hör mig stånka runt i lilla spåret.
    Ha en härlig fredag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att man inspirerar :))))
      Ha en fin fredag du med!

      Radera
  2. Du är så jäkla bra Anna! -5kg det är starkt! Du fixar det!!

    TGIF, så underbart!
    Trevlig helg o KRAM!! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. en vecka senare!!!! Ha en härlig fredag du med!!

      Kram

      Radera
  3. Å vill sitta och prata med dig om sånt här! Jag läser en jättebra bok som jag tror du skulle gilla. Den handlar om att sluta att banta men att äta bättre, göra smarta val, må bättre, ja allt det där som vi vill. 5 kg är verkligen kanon! Jag vill också äta chiafrön med mandelmjölk!!

    KRAM & love!!
    xo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad heter boken <3 Den vill jag läsa!

      Kramisar och ha en fin helg finaste Lotta

      Radera
  4. Älskar fredagar!

    Så roligt att din träning och kosthållning ger resultat Anna. Du är duktig!

    Att hålla sig från godis det klarar jag inte. Sjukt men så är det bara. Min last i livet :-(

    Ha en toppenfin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas jag ska lyckas denna gång :)))

      Kram på dig!

      Radera
  5. Fem kilo är så SKITBRA!!!
    Heja dig!
    Ja, detta jädra diet-race, jag vet. Jag är ju där också. Men VV är SÅ bra, och så vettigt!!!
    Hoppas helgen var GOD!! På alla plan.
    Kram!

    SvaraRadera