söndag 30 mars 2014

Bubbel, nybliven tjugoåring och Fritsla-fans allihopa



Vilken helg! På många olika sätt också.


Jag startade upp fredagskvällen med bubbel med finaste vännen fru Selin. Detta har vi längtat efter och det var så satans gott när korken äntligen flög av och vi hällde på bubblorna i glaset. Det där med att öppna flaskor med sabel och hålla flaskan i 45 graders vinkel är läskigt!!! Jag vill men vågar inte. Där är jag inte än. Det får duga med skrattanfall och en vante som får ta i för kung och fosterland! Och förresten...vem fasen har en sabel hemma!?!?!?!


I går lördag fyllde min godaste och finaste Gabriella tjugo år. Maken fyllde fyrtio plus och firandet körde igång tidigt på morgonen. Då var det perfekt att ladda upp kvällen innan med bubblor. Fy satan vad bra va!

Gabriella hade önskat att ha brunch och vi höll på med mat hela förmiddagen. Det mest fantastiska av allt var att vädret var galet fint. Solen strålade och det var ljummet. I mellan pauserna sprang vi ut och satte oss i solen. 


Min absoluta favorit. Passionsfrukten med de vackra färgerna och likt ett ostron smakar som något jäkla gott. 



Vad vore livet utan doftljus? Man kan bara älska exotiska frukter i ett doftljus. Jag dör ljusdöden!


Hann svänga ihop lite nybakat..


Mer frukter.


Gabriella och Johan gjorde en superduper god pastasallad. Vill ha dem i mitt kök alltid 





Lite blommor åt födelsedagsbarnen!



Vi körde lite pannacotta som en av desserterna.





Ost och vindruvor kan man liksom leva på! Lite rödvin till det. 



När det blev dags för kaffet och desserterna var vi bara tvungna att gå ut på altanen och sätta oss. Sen rörde vi inte en fena på flera timmar. Bara njöt av skratt och sol och var lite ledsna över att inte alla kunde komma. Jobb och Herrklubb satte stopp för min fina svärson och min fina son. De får komma upp en annan dag och mysa med oss!


Tidigt, tidigt i morse tog jag och Natalie en morgonpromenad utmed Viskan för att se på fotboll. En ganska rolig match där ett av våra favvolag dessvärre förlorade men favvospelaren gjorde gott ifrån sig och det är svårt att få andra till att förvalta bollen på bästa sätt trots att man levererar det enda passet efter det andra! Mer kul hoppas vi på när sonen ansluter sig till laget. 


Vi är Fritsla-fans allihopa! 


Resterande av dagen har tillbringats i solen och med döttrar och grannar. Kort och gott en härlig helg.


K Ä R L E K 

6 kommentarer:

  1. Vilken helg! Jättemysigt och bästa födelsedagsvädret! Gillar efterrätten i pastell o bilar! Läckert!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Vilken kalashelg Anna!

    Ha det gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mycket kalas just nu :)))

      Kram

      Radera
  3. Mycket trevlig och bra helg!
    OCH så mkt GOD mat.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var mycket men så attans gott ;:))))

      Kram Anna

      Radera