söndag 11 maj 2014

Mannen, myten och förälskelsen


Vaknade på tok för tidigt med tanke på att jag kröp ner i sängen närmare morgonen än midnatt.Fortfarande är det tyst i huset och inte ens hundarna lyfte på huvudet när jag öppnade kylskåpet och fixade lite frukost. Tog med mig frukosten, datorn och mobilen för att sätta mig i sängen. Blir man inte bjuden på frukost på sängen så får man se till det på egen hand!

Så nu sitter jag här och småskrattar över gårdagen som bjöd på mycket skratt! 

Går igenom mail, sms, Instagram och Facebook och fortsätter småle. Tänk ändå så mycket trevligt man får uppleva via mobilen. Givetvis både på gott och ont. Men använder man det rätt så är det i mina ögon bara gott.

Lyssnar på Winnerbäcks spellista från Spectrum/Oslo. Jag konstaterar att många av låtarna nog är de bästa någonsin. Det är inte svårt att bli förälskad i karln. Minns tillbaka på alla konserterna man har delat med honom. Den bästa givetvis när han spelade i Trädgården i Göteborg för några år sedan. Jag och Åsa var där och han kickade igång konserten med Timglas. Det är i den stunden man tror att han sjunger just till mig när rösten stilla sjunger "Anna, bussen här utanför går ingenstans"

I sommar kommer han till Varberg och jag ska avsluta en intensiv fotbollsvecka i Göteborg med att få hjärtat att slå lite extra likt en nyförälskad tonåring! 


Min dotter har köpt en ny skål som står högst upp på min önskelista. Galet, galet snygg är den och den går att hittas på Smultronstället här i Kinna. Den finaste blomsteraffären....




Jag och de två äldsta döttrarna hade en liten Tapas och vinkväll i går. Trivsamt med lite planering och skratt och mat!
Rikard jobbade och när han kom hem pep både jag och Gabriella vidare ut i natten. Hon till kompisar och jag till mina. Vi landade hemma ganska så samtidigt vid halv tre-tiden. 




Helgen som gått har innehållit mycket fotboll. Så roligt att säsongen har kört igång och att vädret också varit ok om man nu bortser från onsdagens match i Fritsla. Sonen sköter sig ypperligt i nya klubben och han har fått nio(!) BT-knallar på tre matcher. Mer kan man ju inte begära när de delar ut tre varje match kraxar en stolt mamma. Dessutom är grabben målvakt! Framför allt önskar man sina barn all medgång och så är det ju för alla föräldrar oavsett om de spelar fotboll eller inte! Framtiden är deras.


K Ä R L E K 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar